کد خبر 53044
۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
اولین خودروی تمام‌برقی در ایران

پرشین خودرو: نخستین خودروی تمام برقی دارای پنل خورشیدی ایران با مصوبه و مجوز رسمی هیات دولت، به منظور انجام تحقیقات و ساخت شارژر سریع آن از انرژی‌های پاك تجدیدپذیر (خورشیدی و بادی) وارد کشور شد.

به گزارش «پرشین خودرو»، نخستین خودروی تمام برقی دارای پنل خورشیدی ایران با مصوبه و مجوز رسمی هیات دولت، به منظور انجام تحقیقات و ساخت شارژر سریع آن از انرژی‌های پاك تجدیدپذیر (خورشیدی و بادی) وارد کشور شد.

این خودرو تمام برقی پس از پست سرگذاشتن مراحل شماره گذاری، هم اكنون در حال بهره برداری تحقیقاتی توسط شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی و دانشگاه تبریز است.

این خودرو ساخت یک شركت ژاپن بوده و یكی از پرفروش ترین خودروهای برقی در سطح جهان به شمار می‌رود، ضمن آنکه این خودرو با هر بار شارژ، از توان پیمایش بیش از ۱۲۷ كیلومتر برخوردار بوده و فاقد هرگونه آلودگی هوا و صدا است.

یوسف سرافراز مدیرعامل شركت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی، هدف از اجرای طرح تحقیقاتی ورود و شارژ خودروی برقی به کشور را انجام مطالعات برای بررسی تأثیرات آتی ایستگاه‌های تولید برق، شارژرهای سریع و انبوه این خودروها بر روی شبكه‌های برق شهری كشورعنوان کرد و گفت: از این رو با همكاری میان دانشگاه تبریز، مقرر شده روش‌ها و تكنولوژی‌های مرتبط با شارژ این خودروها، فرهنگ استفاده از منابع انرژی‌های پاك و تجدیدپذیر برای توسعه ایستگاه‌های شارژ این خودروها مورد مطالعه و بررسی قرار بگیرد.

منبع: مهر

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 53044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha