کد خبر 53059
۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۶
جزئیات جدید از تولید فیات در ایران

پرشین خودرو: رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا با بیان اینکه شرکتی ایرانی- ایتالیایی میان ایران خودرو و فیات ایجاد خواهد شد، گفت: فیات می‌تواند رقیب قیمتی برای محصولات پژو و فولکس‌واگن باشد.

به گزارش «پرشین خودرو»، احمد پورفلاح با تشریح جزئیات بیشتری از همکاری‌های ایران‌خودرو و فیات گفت: هنوز قراردادی میان ایران خودرو و فیات به امضا نرسیده، اما مذاکرات در مراحل خوبی قرار گرفته است که امیدواریم منجر به شکل‌گیری همکاری مناسبی میان دو خودروساز شود. رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا افزود: براساس مذاکراتی که میان ایران خودرو و فیات صورت گرفته، قرار است خودروهای جدید فیات در ایران تولید شده و بعد از آن به کشورهای منطقه صادر شود؛ بنابراین قرار ما با خودروسازی فیات این است که واردات صورت نگیرد و تولید مشترک، اساس کار قرار گیرد. وی تصریح کرد: مدل‌های جدیدی از خودروهای فیات در ایران به‌صورت مشترک تولید خواهد شد و قرار بر این است که شرکتی مشترک میان دو خودروساز ایرانی- ایتالیایی تشکیل شود که سرمایه‌گذاری مشترک هم از سوی دو طرف انجام خواهد شد. به گفته پورفلاح، قرار بر این است که دانش و تکنولوژی از سوی فیات وارد ایران و در مقابل، کارگر و انرژی از سوی کشورمان تامین شود، البته حجم سرمایه‌گذاری هنوز مورد بحث است. وی اظهار کرد: فیات در سال‌های گذشته پیشرفت‌های مناسبی در عرصه خودروسازی داشته است؛ به‌نحوی‌که اکنون سبد متنوعی از خودروهای اکونومی دارد که به لحاظ قیمتی می‌تواند رقیبی برای پژو و فولکس واگن باشد. رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا خاطرنشان کرد: رنج قیمتی فیات هم متنوع است و البته از خودروهای ۵۰۰ سی‌سی به بالا دارد و می‌تواند تنوع قیمتی متنوعی هم داشته باشد، ضمن اینکه به لحاظ مصرف سوخت هم اقتصادی است. منبع: دنیای اقتصاد
کد خبر 53059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    1 0
    با سلام پس سایپا چی؟ تمام قرارداد ها رو که ایران خودرو میبنده اینطوری سایپا ضعیف و از طرفی بار بزرگی رو دوش ایران خودرو میرود.