کد خبر 53072
۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
خودرو و بیم رشد کاریکاتوری

به گزارش «پرشین خودرو»، اخبار روزهای اخیر، علیرغم انتقادات موجود خبر از زمزمه های یک تحول بزرگ و مثبت در صنعت خودرو دارد. آن گونه که مدیر عامل ایران خودرو گفته، خودروهای جدید که با همکاری خودروسازان اروپایی تولید می شوند، حداقل بالای 60 الی 70 میلیون تومان قیمت خواهند داشت.

با این حساب می توان گفت که فارغ از کیفیت خودروهای مذکور، با این قیمت ها، رویکرد هر خانوار ایرانی یک خودرو، در حال کنار گذاشته شدن است. با این وجود، هم اینک نوبت به طرح موضوعاتی اساسی تر در رابطه با صنعت کشور رسیده است.

سوالاتی از این قبیل که صنعت خودرو تا چه زمانی یکی از دغدغه های اصلی و کانون حمایت وزارت صنعت ما خواهد بود؟ هم چنین صنعت خودرو تا چه زمانی صرفاً انتقال فناوری خواهد داشت و چه زمانی نوبت به توسعه و بهره برداری از فناوری های بومی در این صنعت خواهد رسید؟

شاید بتوان علت طرح این سوالات را در نبود یک طرح کلی، آمایشی و به طور خلاصه سند استراتژی توسعه صنعتی کشور یافت. سندی که نبود آن سبب شده تا درستی یا نادرستی نقدها در خصوص تصمیمات صنعتی، در ابهام قرار گیرد. هم چنین به الزامات توسعه سایر بخش ها، به طور هماهنگ با رشد کاریکاتوری در این بخش، کم توجهی شود.

یادداشت: محمد حقگو

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 53072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha