مالیات کمتر خودروهای آسیایی و اقبال مشتریان ایرانی

پرشین خودرو: در حالی که وزرات تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی اعلام کرده صادرات خودروهای این کشور به ایران افزایش یافته که از مناطق آزاد خبر می رسد به دلیل «مالیات کمتر» خودروهای آسیایی، اقبال از این خودروها در مناطق آزاد نیز بسیار بالاست.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، مالیات ورود خودروهای وارداتی از کشورهای آسیایی در تقابل با خودروهایی از قاره اروپا و آمریکا تقریبا نصف است به همین جهت بسیاری از خریدران تمایل دارند خودروهای کره ای و ژاپنی را که از اتفاق در جهان بیشترین فروش را هم دارند انتخاب و اقدام به خرید کنند.

ادامه این خبر می افزاید: شرکت های خودروساز هیوندا، کیا و تویوتا که همگی ساخت قاره آسیا هستند از اقبال به نسبت مطلوبی بین خریداران خودروهای وارداتی و پلاک اروندی نسبت به خودروهای اروپایی و آمریکایی برخودرار هستند چرا که هنگام خرید و پلاک شدن خودروهای آسیایی مالیات خرید خودرو، رقمی در حدود 2 میلیون تومان است اما این قیمت برای خرید خودروهای اروپایی و آمریکایی رقمی بیش از 4 میلیون تومان تعیین شده است.

مدیران شرکت های خودروسازی در کره جنوبی اخیرا از پیش بینی رشد 2.5 برابری خودروهای ساخت کشور مطبوع خویش به ایران در سال 2016پرده برداشته و اظهار کرده اند اگر این استقبال به همین روند پیش برود در سال پیش رو دست کم 60 هزار خودرو در بنادر ایران تحویل گمرک خواهند داد.

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 53231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha