کم هزینه ترین راه کاهش آلودگی هوا

پرشین خودرو: مدیر توسعه تجاری و هماهنگ کننده فنی شرکت اگزوز و کاتالیزور اروپا (European Exhaust and Catalyst) گفت: تنظیم و نگهداری مرتب و کامل خودرو، کم هزینه ترین و آسان ترین راه کاهش آلودگی هوا ناشی از خودرو است.

به گزارش «پرشین خودرو»، «استوارت استیل» در حاشیه نهمین همایش بین المللی موتورهای درون سوز و نفت درمحل پژوهشگاه نفت گفت: خودرویی که دو تا سه سال از کارکرد آن می گذرد، سه تا چهار برابر یک خودرو نو هوا را آلوده می کند و بنابراین هر چه از عمر خودرو می گذرد، نگهداری و تنظیم مرتب و به موقع خودرو اهمیت می یابد و تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوا، به ویژه در شهرهای پرجمعیت و بزرگ دارد.
وی ادامه داد: 2.5 درصد انتشار گازهای گلخانه ای در ایران ناشی از وسایط نقلیه است در حالی که این رقم در اروپا فقط 0.2 درصد است و یک تفاوت چشمگیر را نشان می دهد.
استیل اظهار داشت: به نظر می رسد در ایران به نگهداری و تنطیم مرتب وسیله نقلیه توجه کافی نمی شود، در حالی که می توان با کاهش مصرف سوخت و جلوگیری از احتراق ناقص، از انتشار گازهای مضر کاست.
وی درمورد تغییر سیستم سوخت خودروها از بنزین به گاز مدعی شد تغییر سیستم خودروهای موجود از بنزینی به گازسوز، هزینه بسیار بیشتری در مقایسه با نظارت بر نگهداری و تنظیم سالانه آنها دارد و اجرایی کردن آن بسیار آسان تر است.
وی گفت: شرکت اگزوز و کاتالیزور اروپا در این همایش با برگزاری کارگاه هایی نشان خواهد داد چگونه می تواند با خدمات خود، تغییر محسوسی در کاهش انتشار گازهای مضر ایفا کند.
شرکت اگزوز و کاتالیزور اروپا، بزرگ ترین تولیدکننده قطعات یدکی و مبدل های کاتالیزوری در انگلستان است که محصولات خود را به اروپا و سایر نقاط جهان صادر می کند.
فیلترهای ویژه ذرات ریز آلاینده دیزل، سنسورهای لاندا، اگزوز و لنت ترمز از جمله محصولات تولیدی این شرکت است.
نهمین همایش بین المللی “موتورهای درون سوز و نفت” با محوریت تدوین راهبرد سوخت و قوای محرکه، سوخت های نوین و پاک، فناوری های نوین موتور، احتراق در موتورهای درونسوز و مهار آلایندگی ناشی از آن، آلایندگی موتورهای درونسوز در کلان شهرها، دینامیک سیالات موتورهای درونسوز، صدا و ارتعاشات، مدیریت و تنظیم موتور، روانکاری، خنک کاری و انتقال حرارت، تطابق موتور با خودرو، مهندسی مواد در موتور و قطعات جانبی، علل خرابی و فرایندهای بهبود قطعات، طراحی و ساخت موتورهای درونسوز و قطعات آن و روش های آزمایشگاهی از امروز تا ۲۹ بهمن ماه در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می شود.

منبع: ایرنا

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 53364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha