بازگشت دوباره بنز به بازار ایران

پرشین خودرو: شرکت مرسدس بنز آلمان امروز در شرایطی بازگشت رسمی خود به بازار ایران را اعلام کرد که به نظر می رسید بیش از گذشته سودای حضور پایدار در این بازار را دارد.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، اگر چه در طول این سالها واردکنندگان غیر رسمی جای خالی این خودروسازا مشهور آلمانی را در ایران پر کرده بودند، اما آنچه مسلم است اینکه از این حضور هیچ منفعتی نصیب این شرکت و شریک ایرانی اش نمی شد.

با این همه امروز شرکت ستاره ایران نماینده انحصاری مرسدس بنز در ایران چراغ خانه این ستاره خودروسازی ایران را در جوار همان واردکنندگان غیر رسمی که عمدتا در خیابان های شهید مطهری و شهید بهشتی تهران مستقر هستند، روشن کرد تا از این مسیر کاستی های گذشته را نیز جبران کند.

این همکاری دوباره در حالی آغاز شد که مدیرعامل شرکت ستاره ایران و مدیرمنطقه ای شرکت مرسدس بنز در جمع خبرنگاران حاضر شدند و در رابطه با جزئیات همکاری های جدید این دو شرکت سخن به میان آوردند.

مدیرعامل شرکت ستاره ایران با اشاره به آغاز دوره جدید همکاری گروه صنعتی ایران‌خودرو با شرکت مرسدس بنز و تولید سواری‌های این شرکت در ایران در آینده نزدیک، اعلام کرد: هدف ما از دور جدید همکاری با بنز از بین بردن بازار خاکستری و غیر رسمی است و در این ارتباط در آینده فعالیت‌های خود را با بنز گسترش خواهیم داد، زیرا در گذشته خودروهای کلاس E بنز در ایران خودرو تولید می‌شد که امیدواریم بتوانیم با همکاری مشترک مجدد این خط تولید را احیا کنیم.

علی نمکین در مراسم آغاز دور جدید همکاری ایران خودرو و مرسدس بنز اظهار کرد: قرارداد شرکت ستاره ایران به عنوان نماینده انحصاری فروش سواری بنز با شرکت مرسدس بنز مجدداً تمدید شد

وی با بیان اینکه در گذشته تجربه تولید و واردات محصولات بنز در ایران وجود داشته است، خاطرنشان کرد: در دوره جدید همکاری‌ها موضوع تولید سواری بنز در ایران در دستور کار است.

مدیرعامل شرکت ستاره ایران ادامه داد: به عنوان مثال یکی از موارد در دست بررسی ورود خودروهای بنز تولیدی در ایران به شبکه تاکسیرانی است. ضمن اینکه با آغاز تولید موضوع داخلی‌سازی برخی قطعات نیز در دستور کار خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: براساس بررسی‌های صورت گرفته در سال آینده بین 1500 تا 2000 دستگاه از سواری‌های مخالف بنز وارد ایران خواهد شد.

در این مراسم استفان باومن، مدیرفروش منطقه‌ای شرکت مرسدس بنز اظهار کرد: بعد از لغو تحریم‌ها مذاکرات لازم انجام شده و ارتباط بنز با شرکت ستاره ایران و گروه ایران‌خودرو مجدداً برقرار شد.

وی با بیان اینکه توافقات کلی برای تولید خودروهای سواری بنز در ایران صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: شروع دوباره تولید محصولات بنز در ایران نیازمند نهایی شدن مطالعات است و در زمان مقتضی تولید آغاز شد.

وی ادامه داد: بازار ایران یکی از بازارهای خوب منطقه خاورمیانه در حوزه خودرو است ضمن آنکه در نظر داریم مدل‌های پیشرفته از جمله هیبریدی را وارد ایران کنیم.

او در پاسخ به سوالی درباره بازدید از خطوط تولید ایران‌خودرو اظهار کرد: ایران‌خودرو بزرگترین شرکت تولید و مونتاژ خودرو در خاورمیانه است بنابراین پتانسیل تولید سواری بنز در آن وجود دارد.

وی تصریح کرد: در گذشته برخی مدل‌های خودرو بنز از جمله سواری کلاس E در ایران تولید می‌شد. بنابراین با توجه به این تجربه در آینده نیز این کار صورت خواهد گرفت.
 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 53399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha