کراس اوور جدید «تویوتا» در راه بازارهای اروپا

پرشین خودرو: شرکت خودروسازی تویوتا تایید کرد که به‌زودی و براساس طرح مفهومی C-HR خود، یک خودرو کراس اوور کوچک را روانه بازار خودروی اروپا خواهد کرد.

به گزارش پرشین خودرو»، براساس اطلاعات موجود در بیانیه شرکت تویوتا، کراس اوور جدید این شرکت در سایت خودروسازی این شرکت در ترکیه و برای بازار اروپا ساخته خواهد شد. گفتنی است فرآیند تولید انبوه کراس اوور جدید تویوتا در انتهای سال جاری میلادی آغاز خواهد شد.

لازم به ذکر است تویوتا طرح مفهومی C-HR را نخست در نمایشگاه خودروی فرانکفورت به نمایش گذاشت و طبق اطلاعات منتشر شده در رسانه‌ها، مدل تولیدی این خودرو نیز قرار است در نمایشگاه خودروی ژنو در معرض دید عموم قرار گیرد. در همین راستا شرکت تویوتا اعلام کرده است کراس اوور جدید این شرکت بر پایه طرح مفهومی C-HR ساخته خواهد شد و ابتدا در اروپا، سپس در سایر نقاط جهان به فروش خواهد رسید.

به گفته مدیران شرکت تویوتا، کراس اوور جدید این شرکت پس از عرضه در اروپا از اوایل سال 2017 میلادی در بازار خودروی آمریکا نیز به فروش خواهد رسید. برنامه‌ریزی برای عرضه این خودرو در بازار آمریکا در حالی صورت پذیرفته است که پیش از این قرار بود تا تحت برند «Scion» در آمریکا به فروش برسد.

در این رابطه شرکت تویوتا در مورد محل تولید کراس اوور جدید خود برای فروش در بازار آمریکا اطلاعاتی در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است. با این حال یک سخنگوی شرکت تویوتا در این زمینه اظهار داشت: «برند Scion در حال انتقال به تویوتا است و تا زمان تکمیل این فرآیند کراس اوور جدید تویوتا تحت برند تویوتا تولید شده و به بازار عرضه خواهد شد.» وی ادامه داد: «مقصد خودروهای تولیدی ما در کارخانه تویوتا در ترکیه هنوز نهایی و مشخص نشده است.»

تولید یک SUV کوچک توسط تویوتا برای بازار اروپا به معنای حضور تویوتا در سگمنت محبوب کراس اوور‌های کوچک است که تا پیش از این در اختیار شرکت‌هایی نظیر نیسان بوده و در حال حاضر محبوب‌ترین کلاس در میان خریداران اروپایی محسوب می‌شود. گفتنی است طرح مفهومی C-HR تویوتا از نظر اندازه جایی بین «ژوک» کراس اوور کوچک نیسان و مدل Rav4 تویوتا قرار می‌گیرد که یک SUV متوسط محسوب می‌شود.

معرفی کراس اوور جدید تویوتا برای بازار اروپا در حالی صورت می‌پذیرد که هر دو سگمنت SUV‌های متوسط و کوچک در بازار اروپا با رشد قابل توجهی مواجه شده و خریداران اروپایی با خرید یک‌‌میلیون کراس اوور کوچک و یک‌‌میلیون و 170‌هزار SUV سایز متوسط، کلاس SUV را پس از مدت‌ها به محبوب‌ترین کلاس در بازار خودروی اروپا بدل ساخته‌اند. این در حالی است که تا پیش از این هاچ بک‌های کوچک عمده بازار را به خود اختصاص داده و از محبوبیت بسیار زیادی در اروپا برخوردار بودند.

در همین ارتباط «یان ون زیل» مدیر اجرایی شرکت تویوتا در اروپا در گفت‌وگوی خود با رسانه‌ها اعلام کرد: «بازار SUV‌های کوچک و متوسط در اروپا بازاری رو به رشد بوده و استقبال بی‌سابقه خریداران اروپایی از این خودروها بیانگر اهمیت این سگمنت است.» ون زیل ادامه داد: «حضور در این بخش از بازار به دلیل وجود حجم قابل توجهی از تقاضا، زمینه رشد پایدار تویوتا را فراهم کرده و عرضه کراس اوور جدید تویوتا به بازار اروپا، بیانگر تمایل تویوتا به تحکیم جایگاه خود در بازار کراس‌اوورهای کوچک شهری است.»

طرح مفهومی C-HR که کراس اوور جدید تویوتا بر مبنای آن ساخته خواهد شد، براساس استراتژی جدید تویوتا (TNGA) در راستای کاهش تعداد پلتفرم‌های مورد استفاده این شرکت در جهان ساخته خواهد شد. در این راستا نخستین خودرویی که براساس استراتژی جدید تویوتا به بازار عرضه شد خودروی هیبریدی «Prius» بوده است. گفتنی است براساس پیش‌بینی شرکت تویوتا نیمی از خودروهای تویوتا تا سال 2020 میلادی با استفاده از پلتفرم‌های(TNGA) این شرکت ساخته خواهند شد.

پیشرانه‌های هیبریدی

تویوتا تاکنون از ارائه هرگونه اطلاعات در مورد نام خودروی جدید خود اجتناب کرده و مشخص نیست که آیا محصول نهایی با کد C-HR شناخته خواهد شد یا نام آن تغییر خواهد کرد. عدم ارائه اطلاعات و جزییات تنها به نام خودرو محدود نشده و اطلاعات قابل اتکایی در مورد پیشرانه کراس اوور جدید تویوتا منتشر نشده و تنها نکته قابل ذکری که در رابطه با پیشرانه این خودرو وجود دارد هیبرید بودن آن است.

براساس اطلاعات موجود، C-HR نیز همانند مدل‌های «Auris» و «Yaris» از پیشرانه‌های بنزینی، دیزلی و بنزینی- الکتریکی بهره خواهد برد. در این رابطه گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که پیشرانه‌های 1/8 لیتری هیبریدی C-HR در کارخانه تولید موتور تویوتا در ولز تولید شده و از آنجا به سایت تولید خودرو تویوتا در ساکاریا ترکیه منتقل خواهد شد. لازم به ذکر است کارخانه تولید موتور تویوتا در بریتانیا پیشرانه‌های مورد نیاز سایر مدل‌های تویوتا را نیز تولید می‌کند.

وظیفه تولید کراس اوور جدید تویوتا در حالی به سایت تولید خودرو این شرکت در ترکیه سپرده شده است که در حال حاضر ون کوچک «Verso» و سدان محبوب تویوتا یعنی مدل «Corolla» در این سایت تولید شده و به بازارهای جهانی عرضه می‌شوند. گفتنی است اهمیت این سایت خودروسازی برای تویوتا به حدی است که مدیران این شرکت قصد دارند ظرفیت تولید آن را 150‌هزار خودرو در سال به 280‌هزار دستگاه افزایش داده و از این طریق ظرفیت مورد نیاز برای تولید کراس اوور جدید خود را فراهم کنند.

به این منظور تویوتا قصد دارد رقمی معادل 400‌میلیون دلار در سایت تولید خودروی خود در ترکیه سرمایه‌گذاری کرده و نیروی کار آن را به میزان 1000 تا 4‌هزار نفر افزایش دهد. لازم به ذکر استC-HR پس از مدل‌های «Avensis، Auris، Yaris، Aygo، Camry، Corolla و Verso هشتمین مدلی است که تویوتا در قاره اروپا طراحی و به بازار عرضه کرده و به نظر می‌رسد از آینده روشنی در سگمنت محبوب SUV‌های کوچک برخوردار باشد.

پس از انتشار خبر تولید C-HR توسط تویوتا، این شرکت اعلام کرده است که تولید این خودرو با توجه به کشش زیادی که در بازار برای این کلاس وجود دارد، میزان فروش این شرکت را از 71‌درصد در سال 2015 افزایش خواهد داد. گفتنی است شرکت تویوتا روسیه، ترکیه و کشورهای استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی سابق را نیز در زمره کشورهای اروپایی دسته‌بندی کرده و فروش خود در این کشورها را در آمار کلی فروش در بازار اروپا لحاظ می‌کند.

منبع: فرصت امروز

کد خبر 53428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha