رویداد استراتژیک برای خودروسازان و قطعه سازان

پرشین خودرو: یک عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو اعلام کرد: با توجه به فضای فعلی ایجاد شده در صنعت خودرو و قطعه سازی ایران، سومین همایش بین المللی صنعت خودرو یک نقطه عطف در فعالیت های این صنایع خواهد بود.

رضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار «پرشین خودرو» با اشاره به مذاکرات سخت و فشرده و رفت و آمدهای شرکت های معتبر دنیا در ماههای اخیر، اظهار داشت: شرایط دشوار سالهای تحریم به چابکی این صنایع کشور کمک کرده و امروز تمام فعالان این بخش ها در روند مذاکرات خود با شرکت های خارجی دست بالا را در اختیار دارند.
وی ادامه داد: رویداد اسفندماه امسال در کنار برپایی نمایشگاهی از توانمندی های صنعت خودرو ایران از جنبه های استراتژیک هم برای شرکت های ایرانی و هم برای مهمانان خارجی حائز اهمیت است و حتی بسیاری از شرکت ها در هر دو طرف در حال برنامه ریزی و تدوین نقشه راه خود جهت حضور در بازار ایران هستند و به طور حتم با دست پر در این رویداد حاضر می شوند.
وی با اشاره به اهمیت مذاکرات مقتدرانه طرف های ایرانی با شرکت های خارجی گفت: جایگاه صنعت خودرو و قطعه سازی ایران و همچنین بازار خودرو کشور تا اندازه ای مهم و استراتژیک است که هیچ یک از شرکت های خارجی نمی خواهند از این بازار چشم پوشی کنند و همین مساله یک فرصت تاریخی را برای این صنعت و اقتصاد ایران به وجود آورده است.
رضایی عنوان کرد: به واسطه نهایی شدن برجام و پایان تحریم ها در کشور، همایش و نمایشگاه اسفندماه امسال از ابعاد گسترده تری برخودار خواهد بود و به همین دلیل اکثریت قریب به اتفاق قطعه سازان تصمیم گرفته اند تا در این همایش حضور پیدا کرده و به خصوص با شرکت های خارجی همکاری های مشترک داشته باشند.
وی در خصوص مزیت همکاری با قطعه سازان خارجی اظهار کرد: یکی از اهداف این رویدادها همکاری مشترک و رقابت پذیری است که در این صورت همکاری با شرکت های خارجی اگر منتج به سرمایه گذاری مستقیم، ورود تکنولوژی های جدید، دانش فنی روز و توانمند سازی نیروهای متخصص داخلی باشد قطعا مورد استقبال همگان خواهد بود.
وی خاطر نشان کرد: می توان با قاطعیت گفت دست کم 30 درصد قطعه سازان داخلی چیزی کمتر از قطعه سازان مطرح دنیا ندارند و در نتیجه توسعه همکاری های دوجانبه، تعاملاتی انجام خواهد پذیرفت که در نهایت به نفع هر دو طرف می شود.
سومین همایش بین المللی صنعت خودرو کشور 10 و 11 اسفند در سالن اجلاس سران و نمایشگاه توانمندی های صنعت خودرو 9 تا 12 اسفند در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.


 

کد خبر 53445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha