با دقت در انتخاب شرکا، محصولات «سایپا» متحول می‌شود

پرشین خودرو: رئیس هیئت مدیره از شتاب گرفتن مذاکرات با شرکت‌های خارجی خبر داد و گفت: قصد داریم در این مذاکرات، قراردادهای نهایی را به گونه‌ای منعقد کنیم که منافع صنعت خودرو و گروه سایپا به طور کامل مد نظر قرار گیرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، سید محمد علی سید ابریشمی با اشاره به فرایند کنونی مذاکرات گروه خودروسازی سایپا با شرکت‌های خارجی اظهار کرد: در حال حاضر، با توجه به چارچوب‌هایی که وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین کرده است در حال گفت و گو با چندین شرکت مطرح بین المللی هستیم و به نتایج خوبی نیز دست یافته‌ایم.

وی افزود: قصد داریم در این مذاکرات، قراردادهای نهایی را به گونه‌ای منعقد کنیم که منافع صنعت خودروسازی کشور و گروه سایپا به طور کامل مد نظر قرار گیرد.

سید ابریشمی تصریح کرد: فرایند انتقال دانش طراحی و ساخت، مشارکت و سرمایه گذاری و درصد ساخت داخلی محصولات و توجه به مباحث زنجیره تأمین از جمله مهمترین محورهای مذاکرات سایپا با شرکت‌های خارجی است.

رئیس هیأت مدیره سایپا در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان این که ورود شرکت‌های جدید خارجی به کشور زمینه توسعه هر چه بیشتر سبد محصول گروه سایپا را فراهم خواهد کرد، گفت: مدیریت اجرایی جدید سایپا اقدامات و برنامه‌های مناسبی در زمینه طراحی و تولید خودروهای جدید در دستور کار قرار داده است و در صورتی که سرمایه‌گذاری و همکاری مدنظر گروه سایپا با شرکت‌های خارجی محقق شود، شاهد تحولی عظیم در سبد خودروهای تولیدی خواهیم بود، اما مهمتر از این، برنامه‌ریزی و تقویت مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا برای تولید محصولات جدید با مشارکت مهندسان و فارغ التحصیلان با تجربه ایرانی است.

سید ابریشمی همچنین خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در گروه خودروسازی سایپا، مقرر شده است هر سال چند خودروی جدید به سبد تولیدات این شرکت اضافه شود و با توجه به سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در این حوزه، این هدف مطابق برنامه زمانبندی شده پیش می‌رود.

وی استقبال از سهام سایپا در بورس را ناشی از سیاستگذاری مدیریت اجرایی این مجموعه در اصلاح ساختار مالی و اقتصادی دانست و گفت: خوشبختانه شاهدیم که سهام سایپا این روزها در بازار بورس کشور با استقبال مواجه شده که نشان از توجه بازار به اصلاحات ساختاری در دست اجرا در گروه است و امیدواریم این اصلاحات باعث حل مشکلات نقدینگی شرکت و به تبع آن، تأمین نقدینگی قطعه سازان شود.

سید ابریشمی افزود: علاوه بر بازمهندسی مالی شرکت با واگذاری شرکت‌های غیر سودده و جبران زیان‌های انباشته و همچنین افزایش توان سودآوری شرکت‌های گروه از طریق اصلاح پُرتفُو و ساختار مالی و افزایش سرمایه که به خوبی در سطح گروه طراحی شده است، سال 1395 را با توسعه محصولات و بازار و ارائه برنامه نوین آغاز خواهیم کرد.

رئیس هیأت مدیره گروه خودروسازی سایپا در ادامه و در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه آینده این مجموعه گفت: کسب سهم قابل توجه بازار خودرو در داخل و تولید محصولات با قابلیت صادرات به بازارهای مختلف منطقه‌ای و جهانی و ارائه خدمات بعد از فروش مناسب از اهداف مهم گروه سایپا محسوب می‌شود.

سید ابریشمی از تدوین برنامه راهبر 1404 در گروه خودروسازی سایپا خبر داد و افزود: این برنامه بر اساس افق 1404 صنعت خودروسازی کشور تدوین شده است که در آن مواردی همچون رشد متوازن و مستمر، ارزش پایدار برای ذی نفعان، هزینه رقابتی و تبدیل شدن به نشان تجاری برتر در داخل کشور مورد توجه جدی قرار دارد.

وی در پایان گفت: اصلی ترین اولویت کاری در گروه خودروسازی سایپا افزایش تولید خودرو است که این امر با برنامه‌ریزی‌های جدید و تدوین دستورالعمل‌های جامع برای سال آینده به طور جدی پیگیری خواهد شد.

منبع: میزان

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 53463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
    2 0
    جناب مدیر قبل از تحول در سایپا مشكل روشن ماندن چراغ صندوق عقب ساندرو و خالی شدن باطری درست كتید