کد خبر 53467
۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸
اعتراض لوکس فروشان عباس‌آباد!

پرشین خودرو: قرار است خیابان شهید بهشتی و مطهری نیز مانند بسیاری از خیابانهای شهرمان دارای خطوط اتوبوس‌ تندرو شوند.

به گزارش «پرشین خودرو»، زمستان سال گذشته بود که بحث راه‌اندازی خط اتوبوس شهید بهشتی-مطهری خبرساز شد و پس از اندک زمانی انتقادات مغازه داران این دو خیابان که عمدتا صاحبان نمایشگاه‌های لوکس خودرو هستند را به همراه داشت چرا که آنها معتقد بودند، سرنوشتی که برای کسبه خیابان ولیعصر(عج) درپی ایجاد خطوط ‌BRT و حذف پارک حاشیه‌ای رقم خورد برای آنها نیز ایجاد می‌شود.

انتقادات و اعتراضات صنف نمایشگاه‌داران خودور ادامه داشت تا اینکه سید جعفر تشکری‌هاشمی، معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد بحث‌های مطرح شده درخصوص ایجاد خط اتوبوس خیابان شهیدبهشتی و مطهری نیز گفت: دوران خودروسالاری تمام شده است و باید حمل و نقل عمومی توسعه یابد.

وی با بیان اینکه ایجاد خط اتوبوس شهید مطهری – بهشتی لطمه‌ای به تردد خودروها وارد نمی‌کند و از خطوط عبوری سطح سرویس کاسته نمی‌شود افزود: برخی دوستان تصور می‌کنند که قرار است با ایجاد این خط اتوبوس از سطح تردد خودروها کاسته شود اما می‌خواهیم با حذف پارک حاشیه‌ای یک طرف خیابان، خط جدید اتوبوسی ایجاد کنیم و درست نیست که برخی خیابان را مختص به خود کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به فعالیت نمایشگاه‌داران خودرو در این خیابان گفت: عمده پارک‌های حاشیه‌ای این خیابان براساس بررسی‌های انجام شده متعلق به نمایشگاه‌داران است و این تفکر که پارک حاشیه‌ای ملک خصوصی این نمایشگاه‌داران است، اشتباه است و لذا با حذف پارک حاشیه‌ای و بدون نصب جداکننده فیزیکی، خطوط اتوبوسرانی احداث می‌شود.

تشکری‌هاشمی با بیان اینکه مطالعات زیادی درخصوص راه‌اندازی این خط اتوبوس انجام شده و هرکسی که بخواهد این اطلاعات در اختیارش قرار خواهد گرفت عنوان کرد: اصولا کلیات فعالیت‌های جاری در شورای شهر به تصویب می‌رسد و همچنین کلیات طرح‌های عمرانی در طرح جامع و برنامه پنجم توسعه شهرداری تهران دیده شده است و قطعا چگونگی اجرا و مدیریت آن برعهده معاونت حمل و نقل ترافیک خواهد بود.

سرانجام پس از ماه‌ها بحث و بررسی سرانجام پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از راه اندازی این خط اتوبوس تا پایان سال جاری خبرداد و گفت: جداسازی خط اتوبوس شهید مطهری-بهشتی از مسیر تردد خودروها توسط گل میخ انجام شده است.

وی با بیان اینکه 24 دستگاه دوربین ثبت تخلفات و کنترل سرعت در مسیر خطوط نصب شده است افزود: مقداری کارهای عمرانی متعلق به ایستگاه‌ها باقی مانده است چراکه معتقدیم باید دستگاه‌های کارت خوان در این خط اتوبوس نیز بمانند خطوط BRT در داخل ایستگاه‌ها نصب شود.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه اتوبوس‌های مورد نیاز این خط تامین شده است گفت: تا پایان امسال این خط راه اندازی می‌شود و از آنجایی که اتوبوس‌ها در این مسیر برعکس تردد خودروها، حرکت می‌کنند، به محض پایان یافتن کارهای اجرایی و ایجاد محدودیت برای تردد خودروها اجازه برای اتوبوس‌های تندور، در مسیر برای مسافرگیری صادر خواهد شد. وی در مورد احتمال توقف خودورهای فروشی توسط نمایشگاه‌داران خودور در مسیر تردد اتوبوس گفت: این افراد اجازه پارک خودرو در خیابان ندارند و به محض بهره‌برداری از خط نیز در صورت تخلف با آنها برخورد خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 53467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha