کد خبر 53493
۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
رئیس جدید هیات مدیره سایپا کیست؟

پرشین خودرو: ترکیب هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا در حالی دستخوش تغییرات شد که طی آن یک معاون و یک مدیرکل وزارت صنعت، معدن و تجارت جایگزین نفرات قبلی شدند.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، در پی این تغییرات سمت ریاست هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا به فردی رسید که هم اکنون رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی است و سابقه چندین دهه فعالیت در وزارتخانه صنایع و معادن و از جمله فعالیت در صنعت خودرو را در کارنامه دارد.

مهندس سید محمدعلی سیدابریشمی كار خود را از مراحل ابتدایی در صنعت شروع كرد. وی كه فوق لیسانس مهندسی متالورژی از دانشگاه شیراز و كارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی از دانشگاه علامه طباطبائی دارد، هم اینك در حال دفاع از پایان‌نامه خود در زمینه مدیریت بازرگانی با گرایش صنعتی از مركز آموزش‌های عالی بین‌الملل در مقطع دكتراست.

سیدابریشمی فعالیت مدیریتی خود را از سال 1360 با قبول سرپرستی آزمایشگاه شركت آلومینیوم پارس آغاز كرده و ظرف مدت كوتاهی به مدیرعاملی این كارخانه رسید و تا سال 1365 در همان سمت مشغول به كار بود. سپس به مدیرعاملی شهاب خودرو منصوب شد و در سال 1367 مدیرعاملی شركت ایران‌كاوه (سایپا دیزل) را به عهده گرفت.

در سال 1368 اولین پست اجرایی دولتی خود را با قبول قائم‌مقامی معاون صنعتی و بهره‌برداری وزیر صنایع سنگین وقت تجربه و تا سال 1372 در همان سمت انجام وظیفه كرد و پس از ادغام وزارتخانه‌های صنایع سنگین و صنایع، معاون وزیر صنایع وقت و سپس معاون فلزی وزیر صنایع و معادن شد و به مدت 8 سال در پست معاون وزیری باقی ماند.

در اواخر سال 1380 با حكم رئیس‌جمهور وقت به ریاست مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران برگزیده شد و یك دوره كامل 3 ساله را در این سمت طی كرد.

وی همزمان و طی این سال‌ها ریاست و عضویت در هیأت‌مدیره شركت‌های مختلف تابعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع، بانك صنعت و معدن و سازمان تأمین اجتماعی، ازجمله شركت‌های پروفیل پارس، پارس‌خودرو، مس شهید باهنر، كارخانجات تولیدی بهمن، مقره‌سازی، آتیه دماوند، لاستیك پارس و ... را داشته و از سال 1372 تا هم اكنون (به جز سال‌های 83-80) عضو هیأت‌مدیره سازمان گسترش و نوسازی صنایع است.

سیدابریشمی همچنین در شكل‌گیری بزرگترین شركت بازرسی ایران (I.E.I)، شركت بازرسی كیفیت و استاندارد ایران و جایزه ملی كیفیت نقش اساسی داشته است و بنیانگذار مركز تست جاده‌ای خودرو و مركز كنترل آلایندگی خودرو محسوب می‌شود. وی طی سال‌های 80 تا 83 عضو شورای عالی اتاق بازرگانی و از سال 78 تا 83 نیز عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران بوده است و 8 سال سابقه عضویت در كمیسیون شورای عالی اقتصاد را در كارنامه دارد.

سیدابریشمی هم‌چنین سال‌هاست در شمار اعضای هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه علوم اقتصاد محسوب می‌شود. وی پس از كناره‌گیری از ریاست مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی تا پایان دولت هشتم دیگر هیچ سمت اجرایی را نپذیرفت.

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 53493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha