کوک ساز گرانی اردیبهشت، از اسفند!

پرشین خودرو: در حالی از همین روزها مجموعه هایی از شهرداری تهران وشورای شهر، ساز گران کردن نرخ کرایه ها در تمام بخش های حمل و نقل شهری را کوک کرده اند که بسیاری از شهروندان از کرایه فعلی ناوگان حمل و نقل شهری تهران دل خوشی ندارند.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، چندی قبل بود که برخی مقامات مسئول در شهرداری پایتخت با انتقاد از پرداخت نشدن سهم خود از طریق دولت، توپ را به زمین دولت یازدهم انداخته بودند که عملا این شهروندان هستند که در این بازی نقش «نظاره گر پر تقصیر» را ایفا می کنند. البته برای اینکه خیلی فریادها به آسمان بلند نشود ابتدا به ساکن افزایش نرخ به میزان 85 درصد عنوان شد که در پی کاسته شدن از این رقم مردم مراتب تقدیر و تشکر خود را به این ارگان خدمات رسان شهری ابراز کند و یک سپاس جانانه بابت افزایش کرایه ها به میزان 20 تا 30 درصدی را تحویل دست اندرکاران شهری دهند.
اینجا در تهران اما شهروندان از هم می پرسند این گران شدن بابت چه خدماتی گرفته می شود؟ بابت تاخیرهای گاه نیم ساعته اتوبوس ها یا بابت «سخت نفس کشیدن» در درون آنها؟ بابت سر موعد نرسیدن اتوبوس ها بر سر ایستگاه یا بابت بد رفتاری برخی پرسنل ایستگاه ها به خاطر کارت ها؟ به خاطر فرسودگی بیش از حد اتوبوس ها یا به خاطر آلایندگی هایی که که هر روز نفس شهروندان را بیشتر تنگ می کند؟
این گران شدن از چه بابت از شهروندانی گرفته می شود که دیگر حتی حوصله کل کل کردن با شهرداری چی ها را هم ندارند و این قسم ناملایمات از سوی مقامات تصمیم گیر در شهر را لاجرم از جیب خود پرداخت می کنند اما تلافی آن را بر سر جامعه تخلیه می کنند.
با حساب کتاب های ساده هم متوجه می شویم این گران کردن 20 تا 30 درصدی فقط در بخش اتوبوسرانی از بابت افزایش حقوق ناچیز کارمندان است وگرنه نه سوختی گران شده و نه دیگر تورم های آن چنانی در قیمت محصولات در کشور شاهد هستیم.
این افزایش کرایه ها در بخش های حمل و نقل شهری بی اختیار این سخن برخی مسئولان دولت دهم را یادآور می کند که عنوان کرده بودند افزایش ناگهانی و چندین برابری قیمت کرایه ها که بخش اعظمی از هزینه های روزانه بسیاری از شهروندان را شامل می شود خود باعث تورم در جامعه شده است.
شهروندان حکما به یاد دارند افزایش کرایه ها در سالهای نه چندان دور گاه با رقم های نجومی 200 درصد هم همراه بود و در این میان برخی ها می گفتند تورم سالیانه گرچه نامتعارف اما آنقدرها هم بالا نبوده است که تصمیم گیران در شهرداری و شورای شهر این چنین افزایش کرایه ها را خواستار و به طبع آن نیز به سرعت اعمال کرده اند.
به نظر می رسد حال که وضعیت اقتصادی جامعه کج دار و مریز اما با ثبات به پیش می رود این افزایش کرایه ها آرامش فعلی را بر هم نزند. جدا از آن مدیران شهری باید بدانند شهروندان رضایت چندانی از ناوگان حمل و نقل شهری در همه بخش ها به خصوص اتوبوس و مترو ندارند و این را می توان با همسفر شدن با آنها تنها در عرض چند دقیقه متوجه شد.
جدای از اینها شهروندان به خوبی دریافته اند بخشی از هزینه های غیر لازم شهرداری که تنها چند روزی مهمان خیابان های شهر هستند و در کوتاه مدتی بنا به دلایلی نامعلوم از سطح شهر و اماکن عمومی جمع آوری می کنند همان پول مردم است که هدر می روند. نمونه بارزش نصب پر حجم برخی پوسترهای چندین متری در مترو که عمرشان به یک هفته هم نرسید.
کارشناسان می گویند بهتر است مدیران شهری فعلا مته بر خشخاش اعصاب شهروندان نگذارند به خصوص اکنون که بودجه شهرداری نیز تازه تصویب شده است تجهیز ناوگان در اولویت باشد نه گران کردن نرخ کرایه ها از اردیبهشت سال آینده.
 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 53547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    دم شما گرم.. کاش به بد اخلاقی راننده ها هم اشاره می کردید