ترمز خودرویی‌ها کشیده شد

پرشین خودرو: بورس تهران در معاملات امروز نیز همانند روز گذشته به روند نزولی خود ادامه داد و با افت قیمت اکثر شرکت‌ها به خصوص شرکتهای خودرویی مواجه شد.

به گزارش «پرشین خودرو»، بورس تهران در معاملات امروز خود همانند روز گذشته با روند نزولی مواجه شد و با افت قیمت‌ها و کاهش تقاضا به خصوص در گروه‌های لیدر بازار به کار خود پایان داد.

اصلاح بازار بعد از چند روز مثبت شدن در کنار انتشار برخی گزارش‌های پیش‌بینی سود شرکت‌ها برای سال آینده و همچنین انتظار برای نتیجه انتخابات مجلس موجب احتیاطی شدن فضای بازار سرمایه شد و بر این اساس تمایل سهامداران به جابه جایی سهم و همچنین نوسان گیری موجب افت 326 واحدی شاخص و رسیدن این متغیر به کانال 77 هزار و 234 واحد شد.

همچنین در بازار امروز شرکتهای بانکی و خودرویی منفی شدند و بیشترین تاثیر را در افت شاخص گذاشتند به طوری که بانکهای صادرات، پاسارگاد، هلدینگ خلیج فارس، بانک تجارت، ملت، مپنا، ایران خودرو، کشتیرانی، بانک اقتصاد نوین به همراه پتروشیمی مبین و پتروشیمی شیراز بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص بورس گذاشتند.در این میان شرکتهای ارتباطات سیار، پالایشگاه اصفهان، مخابرات، پتروشیمی جم، نفت و گاز پارسیان و پتروشیمی پردیس از شرکتهایی بودند که با روند صعودی خود مانع از ریزش سنگین بورس شدند.

امروز نیز همانند روز گذشته شرکت تازه وارد پتروشیمی فجر بیشترین تقاضای بازار را به خود اختصاص داد و به همراه تولید محور خودرو و پالایشگاه بندرعباس در صدر تقاضا قرار گرفت، اما در مقابل شرکتهای خودرویی که در روزهای گذشته در بورس تهران پیشتازی می کردند و از صف های طولانی خرید برخوردار بودند، با کشیده شدن ترمز مواجه شدند و بیشترین فروش بازار را به خود اختصاص دادند.در این میان شرکتهای ایران خودرو، سایپا، لیزینگ رایان سایپا و زامیاد صف های میلیونی فروش را ثبت کردند و شرکت سایپا نیز بعد از مدتها رنگ قرمز به خود دید.

از اتفاقات مهم امروز عرضه بلوک 6 درصدی سهام سایپا از سوی سرمایه‌گذاری گروه رنا بود که بلوک این شرکت به قیمت پایه هر سهم 350 تومان از سوی سرمایه گذاری سایپا خریداری شد.همزمان با این عرضه، بلوک 1.9 درصدی سهام شرکت سایپا از سوی شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران به قیمت پایه هر سهم 330 تومان عرضه شد، اما این بلوک بدون مشتری ماند و همین موضوع زمینه افت قیمت سهام سایپا در معاملات امروز و برچیده شدن صف خرید این شرکت را فراهم کرد.

به این ترتیب در بازار امروز شرکتهای خودرویی و بانکی با عرضه‌های پر حجم در نمادهای خود مواجه شدند و زمینه افزایش نوسان گیری و جابه جایی سهم از سوی سرمایه گذاران را فراهم کردند. با این حال بازار امروز بازار پر حجمی بود که در آن بیش از 200 میلیون سهم به ارزش 519 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به 333 هزار میلیارد تومان رسید.

منبع: ایسنا

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 53554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha