همکاری خودروساز ایرانی با ژرمن‌ها

پرشین خودرو: عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران به ارائه توضیحاتی در خصوص تفاهم نامه اخیری که بین انجمن قطعه‌سازان ایران و انجمن صنایع باواریا به امضا رسیده است، توضیحاتی ارائه کرد و از همکاری یک شرکت ایرانی تولید کامیون برای همکاری با شرکت "مان" آلمان خبر داد.

به گزارش «پرشین خودرو»، محمدرضا نجفی‌منش گفت: در سال‌های گذشته به دلیل تحریم‌ها، فعالان اقتصادی ایرانی‌ و آلمانی از یکدیگر دور شده بودند و نمی‌تواستند کار چندانی را برای همکاری با یکدیگر انجام دهند اما اکنون با امضا تفاهم‌نامه همکاری بین انجمن قطعه سازان ایران و انجمن صنایع باواریا امضا شده، زمینه برای برقراری ارتباط افراد با یکدیگر فراهم شده است.

وی افزود: بعد از این تفاهم‌نامه اگر افرادی در ایالت باواریا علاقه‌مند همکاری با ایران باشند و نداند که باید از چه طریقی این کار را انجام دهد می‌توانند به انجمن صنایع باواریا مراجعه کنند. این انجمن موضوع را به انجمن قطعه‌سازان ایران منتقل می‌کند و ما هم در انجمن قطعه‌سازان ایران افراد صاحب تخصص را برای همکاری به آن‌ها معرفی می‌کنیم.

نجفی منش اضافه کرد: دقیقا همین اتفاق می‌تواند از طرف ایران هم انجام شود. به طور کلی با این تفاهم‌نامه پلی برای سرمایه‌گذاری مشترک است و دو بخش را به یکدیگر متصل می‌کند.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران ادامه داد: به طور مسلم هیچ راهی برای همکاری با آلمانی‌ها بسته نیست اما آلمانی‌ها مقداری آهسته‌تر از برخی دیگر کشور‌ها مثل ایتالیا و فرانسه برای همکاری با ایران حرکت می‌کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره همکاری و قرارداد یکی از شرکت‌ها تولید کامیون در ایران با شرکت آلمانی "مان" عنوان کرد: طبق آن چه اعلام شده قرار است شرکت "کوشان خودرو" طرف این قرارداد با شرکت "مان" آلمان باشد و انجمن قطعه‌سازان هم از چنین همکاری از سوی هر شرکت ایرانی استقبال می‌کند که طرف قرارداد با این شرکت آلمانی باشد.

منبع: ایسنا

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 53602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha