ناسا صنعت هوایی را دگرگون می‌کند

پرشین خودرو: دولت آمریکا در تلاش است تا در قالب برنامه ای جاه طلبانه در دنیای علوم هوایی موسوم به «افق های جدید هوانوردی» نسل متفاوتی از هواپیماها را تولید و روانه آسمان کند.

به گزارش «پرشین خودرو»، پیشتر ایده خلاقانه هواپیماهای X از سوی دانشمندان متعددی در آمریکا مطرح شده بود اما هیچ گاه توجه جدی به آنها نمی شد.

اکنون دولت اوباما در ماههای پایانی خود تلاش می کند تا در قالب برنامه «افق های جدید هوانوردی» (New Aviation Horizons program) این ایده را بار دیگر احیا کرده و با استفاده از فناوری های روز دنیا هواپیماهایی را راهی آسمان کشورهای مختلف جهان کند که از جهات گوناگون دوست دار محیط زیست باشند.

در این راستا دولت آمریکا در بودجه سال آینده این کشور توجه ویژه ای به این برنامه شده است. هدف اصلی در این نگرش جدید طراحی و ساخت هواپیماهای فوق مدرنی است که دوست دار محیط زیست بوده و در عین حال نسبت به پیشرفته ترین هواپیماهای امروزی نیز سوخت کمتری مصرف کنند. در نتیجه پیش بینی می شود هواپیماهایی ساخته خواهد شد که هزینه تعمیر و نگهداری آنها به مراتب کمتر از مدلهای فعلی خواهد بود.

درصورتیکه بودجه در نظر گرفته شده برای این برنامه به تصویب نهایی برسد شاهد پرواز آنها از سال ۲۰۲۲ خواهیم بود.

آژانس فضانوردی آمریکا اعلام کرده که هدف اصلی از توسعه چنین ایده ای آزمایش دسته جدیدی از فناوری های نوظهور در زمینه هوانوردی است.

ناسا در نظر دارد تا در خلال این پروازها مواد کامپوزیتی جدیدی را به بوته آزمایش بگذارد. همچنین بررسی دقیق موتورهای پیشرفته و بالهای تبدیل شونده هواپیماها از دیگر اهدافی است که در این برنامه مد نظر قرار می گیرد.

ناسا اعلام کرده که از دل چنین برنامه ای چیزی درحدود ۲۲۵ میلیارد دلار در صنعت هوانوردی در طول یک دوره ۲۵ ساله صرفه جویی خواهد شد.

منبع: مهر

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 53610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha