نمایش توانمندی های صنعت خودرو ایران در نمایشگاهی محبوب

پرشین خودرو: نمایشگاه بین المللی تهران تا چندی دیگر میزبان نمایشگاه توانمندی های صنعت خودرو ایران است که از 9 تا 12 اسفندماه جاری در تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، این نمایشگاه که تاریخ تاسیس آن به سال 1338 باز می گردد در شمال تهران در بزرگراه چمران قبل از پارک وی قرار دارد. مساحت کل نمایشگاه حدود ۸۵0 هزار مترمربع است که از این مساحت ۱۲۰ هزار متر مربع فضای سرپوشیده و ۳۵ هزار مترمربع فضای باز نمایشگاهی، حدود ۲۲هکتار فضای سبز و نیز ۲۱ هکتار راه‌های دسترسی به سالن‌ها و محوطه نمایشگاه است که در حال حاضر به عنوان بزرگترین نمایشگاه کشور به شمار می رود و در یکی از بهترین نقاط تهران واقع شده است.
جالب است بدانید محل دائمی نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران که قرار است این رویداد بزرگ صنعتی کشور را تا چند روز دیگر میزبانی کند در این سال ها بارها دستخوش تغییر و تحولاتی در مکان آن بوده است.
ماجرا به سال 92 باز می گردد؛ چند روز مانده به اتمام دولت دهم در اقدامی بی سابقه، معاون اول رییس جمهوری اعلام کرد دولت قصد دارد نمایشگاه تهران را به صدا و سیما واگذار کند. این هبه عجیب و غریب که 3 روز بعد از تقدیر و تشکر ویژه صدا و سیما از رییس جمهوری اتفاق افتاد یکی از بی سابقه ترین مخالفت ها را چه از سوی افراد دولتی در درون دولت و چه خارج از آن توسط دولت منتخب و کارشناسان در پی داشت چه آنجا که کاظم اکبر پور مدیرعامل وقت نمایشگاه تهدید کرد در صورت وقوع این اتفاق استعفای دسته جمعی تمامی مدیران نمایشگاه هم اتفاق خواهد افتاد.
این مدیر دولتی که حتی ترس از اخراج هم مانع مخالفتش نشد همچنین گفته بود اگر کسی قصد داشته باشد نمایشگاه را به جایی دیگر واگذار کند باید ابتدا به ساکن از روی جنازه من عبور کند.
این مخالفت شجاعانه اما با همراهی وزیر صنعت، معدن و تجارت آن زمان دولت هم مواجه شد چه آنجا که عنوان شد کاربری این نمایشگاه بیشتر صنعتی است و اصلا اگر هم بحث خصوصی سازی مطرح باشد باید این واگذاری به اهلش صورت گیرد.
پیش از این هم این نمایشگاه محل مناقشه بوده است؛ آستان قدس رضوی و سازمان تامین اجتماعی هم خواهان این ملک خوش مسیر و گران قیمت هستند. جدای از آن، ساخت یک پردیس نمایشگاهی بزرگ در پرند استان تهران سال ها مورد بحث بوده است و چند سالی می شود که قرار است 3 ماه دیگر افتتاح شود!
تاخیر در آماده سازی و افتتاح نمایشگاه و دور بودن بیش از اندازه، یکی از عللی است که اینجا در تهران هیچ کس موافق جا به جایی نمایشگاه نیست چه آنجا که بسیاری از کارشناسان معتقدند در تمام شهرهای دنیا نمایشگاه را در بهترین نقاط شهر می سازند چون نمایشگاه همانطور که از اسمش پیداست قرار است «معرف» و «بیانگر» توان مندی های یک کشور باشد و اگر قرار است در نقطه ای پرت و زشت منظر قرار بگیرد از دور برای بازدید کنندگان هویدا می شود که این دُهُل، «آواز خوشی» ندارد.

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 53683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد رضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    0 0
    هیچ کس حق جا به جایی و خرید این نمایشگاه را نداره. این نمایشگاه تنها برای مردمه و استفاده کنندگان ان باتید مرئم باشند نه دستگاه های دولتی و غیر دولتی