رونمایی «آرش موتورز» از سوپر اسپرت AF10 در نمایشگاه ژنو

پرشین خودرو: کمپانی ایرانی آرش موتورز، یک شرکت خودرویی ایرانی است که متعلق به ایرانیان خارج از کشور است. این شرکت جدیدا نسخه به‌روزرسانی شده آرش AF10 را معرفی کرده و گفته است که در نمایشگاه خودروی ژنو 2016 حضور خواهد داشت و از این خودرو به‌طور رسمی و زنده رونمایی خواهد کرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، كمپانی آرش تنها كمپانی ایرانی سازنده خودروهای سوپر اسپرت است. این کمپانی در آغاز FARBOUD GTS نام داشت و سپس کمپانی Farboud توسط یک بریتانیایی خریداری و بعد ورشکست شد. اما آرش دست از کار نکشید و کمپانی Arash SuperCars را تاسیس کرد که حالا Arash AF10 را ساخته است. خودروی AF10 که در سال 2008 معرفی و در تعداد اندک به فروش رسیده بود، حال پس از گذشت هشت‌سال با بعضی به‌روز رسانی‌ها مجددا این بار در نمایشگاه ژنو که در ماه مارس برپا خواهد شد، رونمایی خواهد شد.

قلب تپنده این خودرو را یک سیستم افراطی و قدرتمند هیبریدی تشکیل می‌دهد که از یک موتور سوپرشارژر ۶/۲ لیتری V8 و چهار موتور الکتریکی استفاده می‌کند. موتور معمولی بنزینی می‌تواند خروجی‌ای برابر با ۹۰۰ اسب‌بخار و ۱۲۰۰ نیوتن‌متر تامین کند و این در حالی است که موتورهای الکتریکی، در مجموع، قدرتی برابر ۱۱۸۰ اسب‌بخار و گشتاوری معادل ۱۰۸۰ نیوتن‌متر را در اختیار قرار می‌دهند. در نتیجه مدل ۲۰۱۶ تمام‌چرخ متحرک از AF10 دارای قدرت هیبریدی ۲۰۸۰ اسب‌بخار و گشتاور خارق‌العاده ۲۲۸۰ نیوتن‌متر است. قدرت این خودرو که در عقل نمی‌گنجد توسط گیربکس دستی 6 سرعته به 4 چرخ خودرو منتقل می‌شود و همین امر نیز رسیدن از سرعت صفر به 100 کیلومتر را در ظرف مدت سه ثانیه ممکن ساخته است.

حداکثر سرعت این خودرو اسپرت دو در به 323کیلومتر بر ساعت می‌رسد. قیمت AF10 که یکی از قدرتمند‌ترین خودرو‌های حاضر در نمایشگاه اتومبیل ژنو به‌شمار می‌رود، نزدیک به 1.4 میلیون یورو برآورد شده است. تمامی کارشناسان بر این باورند که این خودروی 2080 اسب‌بخاری به نمایشگاه ژنو گرما خواهد بخشید.

منبع: فرصت امروز
 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 53692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha