کد خبر 53766
۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
مقصد بعدی موتورهای برقی کجاست؟

پرشین خودرو: طی تفاهم نامه ای قرار است موتور سیکلت های برقی در اصفهان برای حفظ آلودگی محیط زیست مورد استفاده قرار می گیرند.

به گزارش «پرشین خودرو»، پرویز کرمی، مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری جایگزینی موتورسیکلت های برقی در اصفهان اظهار کرد: در جریان سفر معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به استان اصفهان، تفاهمنامه همکاری استفاده و بهره گیری از موتورسیکلت های برقی در شهر اصفهان، بین این معاونت و شهرداری اصفهان منعقد شد.

وی افزود: این تفاهم نامه با هدف ارتقای كیفیت هوای شهر اصفهان و ارتقا فرهنگ ترافیكی، تجاری سازی فناوری و حفظ محیط زیست امضا شده است.

دبیر ستاد توسعه علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی ابراز کرد: در نشست مشترک معاون علمی و فناوری و شهردار اصفهان، همچنین موضوعات زیرساختی علوم و فناوری های اصفهان با محوریت شرکت های دانش بنیان و توسعه علم و فناوری در شهرهای دانش بنیان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه یکی از منابع مهم آلودگی در شهرهای بزرگ، وسایل نقلیه سوخت فسیلی از جمله موتورسیکلت ها هستند، ابراز کرد: در این زمینه دولت ها در کشورهای مختلف جهان برای رشد استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی، سیاست های ویژه ای را اعمال کرده اند و در سال های اخیر در کشورمان نیز بحث کاهش مصرف سوخت و آلاینده های محیطی پررنگ تر از پیش دنبال می شود.

وی اظهار کرد: با توجه به محدودیت منابع سوخت فسیلی و مشکلاتی که در آینده نه چندان دور پیش رو خواهیم داشت، تولید موتورسیکلت الکتریکی می تواند به کاهش میزان مصرف بنزین در داخل کشور کمک کند چرا که این موضوع هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ فناوری و محیط زیست دارای اهمیت است.

منبع: مهر

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 53766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha