زمان بررسی تعرفه واردات خودرو در هیات دولت اعلام شد

پرشین خودرو: وزیر صنعت با اعلام اینکه در طول سال‌های گذشته صنعت خودرو کم‌کاری‌هایی داشته، در رابطه با تعرفه واردات خودرو در سال آینده افزود: هنوز تصمیم خاصی در این رابطه اتخاذ نشده است. از یکی دو هفته دیگر این موضوع در دولت مطرح خواهد شد.

به گزارش «پرشین خودرو»، محمدرضا نعمت‌زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در طول سال‌های گذشته صنعت خودری کم‌کاری‌هایی را انجام داده و با تبلیغات دیگران مظلوم واقع شده است، اظهار داشت: می‌خواهیم با ارتقای صنعت خودروسازی کشور توانمندی این صنعت را نشان دهیم.

وی با بیان اینکه باید هرچه زودتر چهره خودروسازی کشور در نزد آحاد مردم اصلاح شود، افزود: با اصلاح این موضوع مشارکت در تولید و عرضه خودرو در سطح بازار رونق پیدا کرده و صنعت مسیر پیشرفت را طی می‌کند.

نعمت‌زاده با اشاره به اینکه در مسیر تحقق سیاست‌های اقتصادی مقاومتی باید از توانمندی داخلی بهره‌گیری کافی را داشته باشیم، گفت: در غالب سیاست‌های وزارت صنعت همکاری شرکت‌های داخلی با خارجی‌ها در حال گسترش است.

وی در رابطه با تعرفه واردات خودرو در سال آینده افزود: هنوز تصمیم خاصی در این رابطه اتخاذ نشده است. از یکی دو هفته دیگر این موضوع در دولت مطرح خواهد شد.

وزیر صنعت با بیان اینکه در دوران تحریم مراودات ایران با کشورهای غربی قطع شده بود، تصریح کرد: کشور چین در این دوره همراهی مناسبی را با شرکت‌های خودروساز داخلی داشت، طبیعی بود که در آن دوران سازندگان نیز تامین نیاز خود را از این کشور تامین کنند البته باید بگویم کشور چین هم‌اکنون با استانداردهای اروپایی فعالیت کرده و در صنعت خودروسازی پیشرفته است به نحوی که قطعاتی را برای بوئینگ صادر می‌کند. این موضوع نشان می‌دهد محصولات چینی آن چنان که صحبت می‌شود بی‌کیفیت نیستند.

نعمت‌زاده به حضور شرکت‌های خودروساز خارجی در ایران اشاره کرد و اظهار داشت: الان فضا به سمت رقابتی شدن حرکت می‌کند. در مورد قراردادها نیز علاوه بر پژو که با ایران‌خودرو قرارداد همکاری خود را منعقد کرد با 3 یا 4 گروه دیگر نیز در حال مذاکره هستیم. به عنوان نمونه با شرکت دایملر بنز در خودروهای تجاری توافق کرده‌ایم.

وی در پاسخ به این پرسش که گویا بنز شروط ایران‌خودرو را قبول نکرده است، گفت: خیر این موضوع درست نیست توافق با بنز در خودروهای تجاری منعقد شده است.

منبع: تسنیم

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 53778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha