کد خبر 53802
۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
افزایش ساعت کاری مراکز معاینه

پرشین خودرو: قائم مقام ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از افزایش ساعات کاری مراکز در ایام پایانی سال خبر داد.

به گزارش «پرشین خودرو»، دکتر سید نواب حسینی‌منش با اشاره به شروع سفرهای نوروزی و برخورد پلیس با خودروهای فاقد معاینه فنی در جاده گفت: با توجه به آنکه همچون سنوات گذشته در روزهای پایانی سال مراکز با افزایش مراجعات مواجه است برای رفاه حال شهروندان و ارائه خدمات کیفی در کلیه مراکز از تاریخ 15اسفندماه جاری، پنج مرکز بیهقی، سراج، نیایش، آبشناسان و دماوند با دو ساعت افزایش کاری تا ساعت 18 فعال خواهد بود.

وی افزود: همچنین از یک ماه قبل 4 مرکز بیهقی، سراج، آبشناسان و نیایش در روزهای پنجشنبه تا ساعت 16 و شش مرکز بیهقی، سراج ، آبشناسان، الغدیر، خاوران و امام رضا در روزهای جمعه فعال بودند.

حسینی منش با بیان اینکه در این ایام شهروندان می‌توانند قبل از سفر برای اطمینان از وضعیت سلامت و ایمنی خودرو خود به یکی از مراکز شهر تهران مراجعه کنند افزود: در مراکز معاینه فنی با توجه به وجود تجهیزات تست و حضور کارشناسان فنی، کلیه قسمت‌های مربوط به ایمنی خودرو نظیر ترمزها، کمک فنرها، وضعیت هم راستایی چرخ‌ها، اهرم بندی فرمان از لحاظ هرگونه لقی و یا خرابی و ... بررسی می‌شود.

حسینی منش در خصوص آخرین وضعیت سامانه یکپارچه معاینه فنی گفت: هدف از ملزم کردن استفاده کلیه مراکز سطح کشور از این نرم افزار طبق آیین نامه اجرایی معاینه فنی مصوب دی ماه 93 هیات وزیران اتصال و ارتباط دیتا بانک تجمیع شده در معاینه فنی با دیتا بانک پلیس بوده است که با این راهکار و اقدام پلیس بتواند به صورت نرم افزاری بدون نیاز به حضور فیزیکی در سطح شهرها نسبت به اعمال قانون و جریمه خودروهای مشمول فاقد معاینه فنی اقدام کند و در حال حاضر اکثر مراکز معاینه فنی در سطح کشور به نرم افزار «سیمفا» متصل بوده و اطلاعات خودروهای معاینه فنی شده در سطح کشور در سرورهای مرکزی وزارت کشور تجمیع می‌شود.

وی با بیان اینکه برای اجرایی شدن این نحوه کنترل و سامان بخشی در این حوزه به نظر می رسد پلیس بایستی هرچه زودتر طبق شرح وظایف قانونی مقدمات اتصال به دیتا معاینه فنی نرم افزار سیمفا را تامین کند گفت: اتصال دیتا پلیس راهور به دیتا بانک معاینه فنی علاوه بر تسهیل در اعمال قانون و تسریع در عملیات پذیرش خودروها در مراکز دارای مزایای زیادی می باشد که از اهم آن میتوان به ارتقا کیفی نظارت ، اعمال محدودیت های مدیریتی در صدور معاینه فنی و استعلام وضعیت اصالت خودروها از اطلاعات پلیس اشاره کنند.

قائم مقام ستاد معاینه فنی ساماندهی وضعیت معاینه فنی در کشور را مستلزم چندین اقدام تبیین نکنند گفت: بدون تردید با انجام تنها یک راهکار مانند اتصال مراکز به «سیمفا» تمامی مشکلات معاینه فنی برطرف نخواهد شد و جهت بهره‌مندی کامل از مراکز معاینه فنی و حصول جایگاه واقعی خدمات معاینه فنی در کاهش آلودگی هوا و تصادفات به همکاری و همدلی تمام متولیان امر و شهروندان در این زمینه نیاز است.

وی افزود: امیدوارم با تلاش خوبی که دولت با همراهی دلسوزانه پلیس در دو سال اخیر در این ارتباط انجام داده هرچه زودتر شاهد نتایج اثربخش در این حوزه و کاهش تلفات جاده ای باشیم.

منبع: ایسنا

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 53802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha