کد خبر 53803
۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷
آمار فروش جهانی خودرو چقدر است؟

پرشین خودرو: پیش‌بینی می‌شود با توجه به قیمت پایین نفت و رشد بازار خودرو در آمریکا و اروپا تقاضای خودرو در سال جاری با رشد 1.9 درصدی به 91 میلیون دستگاه برسد.

به گزارش «پرشین خودرو»، کیم یانگ جون - رییس انجمن جهانی خودروسازان - روز گذشته در سومین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران با بیان این مطلب اظهار کرد: سال گذشته 89 میلیون خودرو در سراسر جهان به فروش رسید، البته خودروسازان دیگر سودهای آنچنانی نصیب‌شان نمی‌شود و وضعیت مانند گذشته نیست.

وی با بیان این‌که بازارهای خودرو در اروپا مانند آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا در حال فعالیت است، خاطر نشان کرد: ایران نیز 80 میلیون جمعیت دارد و با توجه به آن صنعت خودروی ایران پتانسیل زیادی برای تبدیل شدن به مرکز تولید خودرو در منطقه دارد.

وی ادامه داد: ایران و کره شراکت طولانی در صنعت خودرو داشتند به عنوان مثال سایپا و کیا سال‌های طولانی در زمینه‌ی تولید خودرو همکاری کرده‌اند.

رییس انجمن جهانی خودروسازان اظهار کرد: ایران در حال حرکت در مسیر مناسب است بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به بزرگی بازار خودرو در ایران صنعت خودروی ایران نیز به رشد مناسبی برسد.

منبع: ایسنا

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 53803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha