ربات های سازنده خودرو بومی سازی می شود

پرشین خودرو: وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور می گوید سعی داریم در داخل کشور ربات های سازنده خودرو را «تولید» کنیم.

محمد رضا نعمت زاده در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو» با بیان این مطلب افزود: وزارت صنعت در دوره جدید همواره به دنبال اقداماتی بوده است که دستگاه های مدرن و مورد نیاز صنعت کشور را «بومی سازی» کند.
وی در همین رابطه ادامه داد: شخصا با شرکت های «زیمنس» در آلمان و و «هیوندای» در کره جنوبی در این رابطه گفت و گو کرده ام و امید زیادی داریم در آینده ای بسیار نزدیک این اتفاق به صورت رسمی در کشور و در صنعت خودروسازی کشور بیفتد.
نعمت زاده در خصوص نفع ساخت ربات های سازنده خودرو در کشور ابراز کرد: کشور بابت واردات این دستگاه ها هزینه زیادی را تقبل می کند ولی اگر بتوانیم این ربات های پیشرفته را در داخل کشور تولید کنیم قدر مسلم به نفع صنعت و اقتصاد کشور خواهد بود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با ربات سازنده خودرو توضیح داد: ربات های مورد استفاده در صنعت خودرو می تواند میزان تولید را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. با توجه به توانایی صنعت خودرو در کشور، مطمئنا ما می تواند خود سازنده این قبیل ربات ها در ایران باشیم.
وی در پایان با اشاره به مذاکرات اولیه با شرکت های مطرح در این زمینه خاطر نشان کرد: با 2 شرکت زیمنس و هیوندایی در این خصوص گفت و گوهایی صورت گرفته که با استقابل آنان هم مواجه شده است. امیدواری زیادی داریم بتوانیم این تکنولوژی را هر چه سریعتر بومی می سازی کنیم.

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 53901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha