کد خبر 53906
۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۷
تجمع اعتراضی رانندگان تاکسی

پرشین خودرو: تأمین اجتماعی بدون اطلاع قبلی سازمان تأمین اجتماعی چهارماه است که بیمه رانندگان تاکسی را قطع کرده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، قطع بیمه تاکسی ها در کشور محل مناقشه چندین سازمان دولتی و غیردولتی شده است. برخی اعتقاد دارند که قطع بیمه از سوی تاکسیرانی صورت گرفته و عده ای دیگر می گویند که تأمین اجتماعی کوتاهی نکرده است .این ماجرا تا آنجا ادامه دارد که امروز بسیاری از رانندگان تاکسی از ابتدایی ترین حق خود یعنی داشتن دفترچه بیمه درمانی محروم مانده اند.

موضوع قطع بیمه تأمین اجتماعی رانندگان تاکسی مدتی است که مطرح است و علت اصلی آن از زبان تاکسی‌رانان عدم پرداخت حق بیمه سهم کارفرماست که تکلیف دولت بوده، در نشست 24 شهریور ماه سال جاری محمد باقر نوبخت پیرامون این موضوع گفته بود که در ارتباط با حق بیمه تاکسی رانان، سازمان تأمین اجتماعی در این زمینه اقدام می کند.

وی بیان کرده بود: اینطور نیست که هر ماه باید حق بیمه از سوی دولت به این سازمان داده شود. معمولاً حسابی بین دولت و تأمین اجتماعی است و این سازمان باید تعهدات خود را دنبال کند و من در این رابطه پیگیری می کنم.

شواهد حاکی از این است که این وعده دولت هم مانند سایر وعده ها خشک و خالی است.

بیمه تاکسیرانان در سال جاری مدام قطع و وصل شد. تا اینکه روز گذشته 200 نفر از تاکسیران‌ها در اعتراض به عدم پرداخت حق بیمه خود مقابل ساختمان بیمه تاکسیرانی در خیابان ملک تجمع کردند.

نزدیک به 4ماه از قطع بیمه رانندگان تاکسی می‌گذرد اما هنوز هیچ مقام مسئولی در این زمینه پاسخ نداده است.

یکی از رانندگان تاکسی که در این تجمع حضور داشت گفت: زمانی که به ساختمان بیمه تاکسیرانی در خیابان ملک مراجعه کردم و خواستار وضعیت بیمه تأمین اجتماعی خود شدم آنها بیان کردندشماره بیمه خود را در سامانه مشاهده سوابق وارد و از ریختن حق بیمه مطلع شوم.وقتی به سامانه مراجعه کردم متوجه شدم از آبان ماه هیچ حق بیمه ای پرداخت نشده است.

این راننده تاکسی با گلایه از کارگزاران بیمه ادامه داد: تعدادی از رانندگان تاکسی دچار بیماری هایی هستند که باید سریعاً به بیمارستان مراجعه کنند ولی متأسفانه دفترچه های بیمه را تمدید نمی کنند.

وی با بیان اینکه براساس شنیده‌ها نه تنها بیمه رانندگان جدید، بلکه بیمه رانندگان قدیمی نیز در حال قطع شدن است، گفت: امیدواریم دولت 50درصد سهم خود برای پرداخت حق بیمه رانندگان تاکسی را پرداخت کند تا دل‌نگرانی خانواده بیش از 100 هزار نفری رانندگان تاکسی برطرف شود.

منبع: تسنیم

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 53906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha