کد خبر 53988
۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴
هواپیماهای بدون سرنشین در تور

پرشین خودرو: یک شرکت انگلیسی سلاحی را ابداع کرده است که با آن می توان هواپیماهای بدون سرنشین را از کار انداخت.

به گزارش «پرشین خودرو»، تا کنون روش های متعددی برای تحت کنترل قرار دادن هواپیماهای بدون سرنشین به کار گرفته شده است. برای مثال پلیس هلند با آموزش عقاب ها برای شکار هواپیماهای بدون سرنشین به کنترل آنها پرداخت و یک شرکت آمریکایی از شیوه امواج رادیویی برای مختل کردن سیستم هواپیماهای بدون سرنشین استفاده کرد.

این بار شرکت OpenWorks انگلیس، سلاحی را ساخته که برد آن ۱۰۰ متر است و می تواند هواپیماهای بدون سرنشینی را که در منطقه ممنوعه پرواز می کند هدف قرار دهد.

نام این سلاح پرتاب گر SkyWall نام دارد و زمانیکه گلوله آن شلیک می شود، هواپیماهای بدون سرنشین را در یک تور به دام می اندازد و موجب فرود آنها می شود.

این سلاح زمانیکه بر روی یک هواپیمای بدون سرنشین نشانه می رود تور بزرگی بر روی آن قرار می گیرد و سپس چتری که در بالای تور تعبیه شده است، باز می شود و به آرامی و ایمنی هواپیمای بدون سرنشین را بر روی زمین قرار می دهد. 

همچنین این سلاح دارای واحد اندازه گیری اینرسی و ردیاب برد لیزری است که می تواند مسیر و فاصله هواپیمای بدون سرنشین را محاسبه کند تا به درستی مورد هدف قرار دهد ضمن اینکه وزن این سلاح ۱۰ کیلو گرم است.

منبع: مهر

کد خبر 53988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha