کد خبر 54056
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
تلاش واردکنندگان برای ماندن

پرشین خودرو: برخی وارد‌کنندگان خودرو به کشور این روزها قادر به پنهان کردن نگرانی خود نیستند، نگرانی از عدم ارائه نمایندگی رسمی از سوی شرکت‌های مادر.

به گزارش «پرشین خودرو»، تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران هر چند منجر به قطع ارتباط وارد‌کنندگان با شرکت‌های مادر شد، اما شرکت‌های یاد شده با واردات خودرو از کشورهای همسایه به‌نوعی چراغ نمایندگی خود را روشن نگه داشتند. این در شرایطی است که مشتریان این نوع خودروها سال‌ها از خدمات مستقیم شرکت‌های مادر محروم ماندند. محرومیت در خدمات فروش و پس از فروش یا فراخوان‌های جهانی که بعضا ازسوی برخی شرکت‌های مادر اعلام می‌شد، به گفته برخی دست‌اندرکاران خودروهای وارداتی، اجحافی در حق و حقوق مشتری ایرانی بود. به این ترتیب طی یک دهه گذشته برخی شرکت‌ها با نام نمایندگی رسمی و با مجوز وزارت صنعت و معدن به فعالیت مشغول بودند این در حالی است که بیشتر این شرکت‌ها از نمایندگی‌های مستقر در برخی کشورهای عربی و همسایه، اقدام به واردات خودرو می‌کردند، اما پس از توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌های بین‌المللی بازگشت شرکت‌های مادر به عرصه بازار وارداتی‌ها قوت گرفته است؛ به‌طوری‌که بسیاری از شرکت‌های ژاپنی، کره‌ای و اروپایی نسبت به حضور مستقیم در ایران ابراز تمایل کرده‌اند. حال این سوال مطرح است که نمایندگی‌های کنونی در ایران چه سرنوشتی پیدا خواهند کرد، نمایندگی‌هایی که هنوز مهر وزارت صنعت را پای مجوز فعالیت خود دارند. در این زمینه هر چند وزارت صنعت در مورد تکلیف نهایی این شرکت‌ها سکوت اختیار کرده، اما شرکت‌های مذکور خود دست به کار شده و برای اخذ نمایندگی رسمی اقداماتی انجام داده‌اند.

یک وارد‌کننده خودرو به کشور در این مورد عنوان می‌کند که علاوه‌بر شرکت‌هایی که چندین سال به‌عنوان نمایندگی رسمی در ایران فعالیت می‌کردند، شرکت‌های دیگری نیز درخواست نمایندگی داده‌اند این در حالی است که شرکت‌های مادر در حال بررسی شرایط تمامی درخواست‌کنندگان هستند؛ بنابراین این احتمال وجود دارد شرکتی که چندین سال در ایران فعالیت می‌کرده با رای شرکت مادر از سیستم نمایندگی حذف و شرکت جدیدی به‌عنوان نماینده رسمی فعالیت خود را آغاز کند. با توجه به اظهارات این وارد‌کننده به‌نظر می‌رسد که نگرانی این شرکت‌ها به ادامه فعالیت خود بی‌مورد نیست.

منبع: دنیای اقتصاد

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.


 

کد خبر 54056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha