بیمه پیک موتوری‌ها در راه است

پرشین خودرو: مدیرعامل شرکت پیک بادپا از رایزنی با مسئولان بیمه تامین اجتماعی برای بیمه کردن راکبان موتورسیکلت خبر داد.

به گزارش «پرشین خودرو»، غلامرضا ترابیان در نشست خبری با ارائه گزارش عملکرد شرکت پیک بادپا با بیان اینکه این شرکت از سال 74 تاسیس و به عنوان اولین شرکت باربری کالاهای خرد و کوچک درون‌شهری به منظور کاهش سفرهای درون‌شهری و کاهش مصرف سوخت تاسیس شده است گفت: پس از ایجاد پیک بادپا بود که پیک‌های خصوصی دیگر نیز به صورت قارچ گونه ایجاد شدند اما پیک بادپا زیر نظر شهرداری تهران مشغول به فعالیت است.

وی با بیان اینکه از سال 85 به بعد به علت افزایش تعداد پیک‌های خصوصی در رسته اتحادیه وانت‌بارها، به نام پیک موتوری اضافه شد که بتوانند نسبت به قانونمندکردن و نظارت بر پیک‌های موتوری اقدام شود، گفت: با اینکه تعداد پیک‌های خصوصی در پایتخت افزایش یافته اما به دلیل اعتماد 20 ساله مردم شاهد آن هستیم که روزانه 15 هزار سفر درون‌شهری توسط پیک بادپا پوشش داده می‌شود.

15 هزار سفر با پیک بادپا

وی افزود: 210 نمایندگی پیک بادپا در سطح شهر تهران فعال است و بخش زیادی از حمل بار در پایتخت توسط این شرکت ایجاد شده است.

حضور پیک بادپا در فضای مجازی

مدیرعامل شرکت پیک بادپا با بیان اینکه با توجه به رشد و توسعه بازارهای مجازی بر آن شدیم که سیستم پیک بادپا در فضای مجازی نیز حاضر شود، گفت: بر همین اساس با فروشگاه های اینترنتی که در سطح شهر فعال هستند همکاری کرده و مردم پس از خرید اینترنتی کالای خود را از طریق پیک بادپا دریافت خواهند کرد.

ترابیان با بیان اینکه پیک بادپا در 55 شهرستان و استان نیز نمایندگی دارد، گفت: نوسازی ناوگان پیک بادپا اعم از موتور، وانت‌بار و کامیونت را در دستور کار خود قرار داده و وسایط نقلیه نو و جدید را جایگزین موتور و وانت‌های فرسوده کردیم. همچنین موتور برقی نیز در بخش ناوگان موتوری مورد استفاده قرار گرفته و به عنوان اولین شرکتی که موتور برقی در آن استفاده می‌شود لقب گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه 100 دستگاه موتور برقی وارد پیک بادپا می شود، افزود: در حال حاضر 32 دستگاه موتور برقی آماده تحویل است که در محدوده مرکزی شهر و منطقه 12 تردد خواهند کرد.

ورود موتوربرقی به پیک بادپا

بیمه موتورسیکلت سواران در راه است

ترابیان با بیان اینکه متاسفانه راکبان موتورسیکلت با اینکه جابجایی مرسولات پستی، کالا و مسافر را به عنوان یک شغل پیگیری می کردند؛ اما زیر پوشش بیمه‌ای نبودند.

وی با بیان اینکه بیش از 100 هزار موتورسیکلت در تهران تردد دارد که شغل اصلی‌شان محسوب می شود، تصریح کرد: با رایزنی‌هایی که سازمان پیک بادپا با مسئولان تامین اجتماعی انجام داده است مقرر شده که مشکل بیمه این راکبان حل شود و امیدواریم به زودی شاهد حل مشکل بیمه راکبان باشیم.

مدیرعامل شرکت پیک بادپا با بیان اینکه تلاش ما این است که در وهله اول راکبان موتورسیکلت‌های پیک بادپا زیر پوشش بیمه‌ای تامین اجتماعی قرار گیرند، گفت: تلاش ما برای پوشش تمامی موتورسیکلت سواران است و در جلسه‌ای که با مسئولان تامین اجتماعی داشته‌ایم درخواست کردیم که بیمه برای همه موتورسوارها ایجاد شود که نظر مسئولان این سازمان مثبت و مساعد بود و در حال حاضر درصدد جمع آوری و ورود اطلاعات راکبان به سامانه هستیم و امیدواریم تا اوایل سال 95 این مهم محقق شود.

وی با بیان اینکه سایتی را پیش بینی کرده‌ایم که پس از هماهنگی نهایی با تامین اجتماعی به عنوان کارگزار سازمان تامین اجتماعی فراخوان عمومی موتورسیکلت سواران و ثبت نام و اخذ مدرک را انجام خواهیم داد افزود: منتظر پاسخ نهایی سازمان تامین اجتماعی هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه درصدد آن هستیم که با ارائه آموزش‌های مناسب به موتورسیکلت سواران میزان بروز حوادث و سوانح را کاهش دهیم گفت: خوشبختانه در پیک بادپا هیچ تصادفی منجر به فوت صورت نگرفته و همچنین درصدد آن هستیم لباس‌ها، موتورها و کلاه کاسکت راکبان این پیک نیز متحدالشکل شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه سامانه 8282 به صورت شبانه روز آماده انجام وظیفه و جابجایی مرسولات شهروندان است ادامه داد: جدا از بحث جابجایی خرده‌بار، کار جدیدی را تحت عنوان حمل و نقل کالاهای انبوه و حجیم سازمان‌ها و نهادها آغاز کرده‌ایم که مورد اقبال سازمان‌ها قرار گرفته است.

وی در مورد جابجایی مرسولات و کالا در خارج از کشور نیز گفت: این تصمیم در سال جاری اتخاذ شد اما باید زیرساخت و بستر و همچنین مجوزهای قانونی را اخذ می کردیم و بر همین اساس از طریق حمل بار بین المللی دوره علمی سیاتا را گذرانده و پس از آن از انجمن حمل و نقل بین المللی اجازه صدور بارنامه را اخذ خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه چندی پیش شرکت حمل و نقل خارجی ECS یونان که در اروپا فعالیت می کند از طریق سفارت یونان درخواست همکاری با پیک بادپا را مطرح کرده است اظهارکرد: همین طور نخست وزیر یونان نیز از توانایی‌های پیک بادپا بازدید کرده و در مراحل توافق اولیه قرار داریم و امیدواریم سال 95 این زمینه همکاری مشترک در اروپا ایجاد شود.

اختلاف پیک بادپا با اتحادیه موتورسیکلت سواران

ترابیان در خصوص اختلاف سازمان پیک بادپا با اتحادیه موتورسیکلت سواران نیز گفت: اتحادیه به نوعی مدعی است که پیک بادپا باید در تابعیت این اتحادیه باشد اما ما به استناد ماده 9 و 5 قانون توسعه حمل و نقل عمومی که مسئولیت حمل بار و مسافر در شهرها به عهده شهرداری‌ها گذاشته شده است معتقدیم که باید زیر نظر شهرداری فعالیت کنیم.

وی با بیان اینکه اتحادیه موتورسیکلت سواران تابع قانون نیست گفت: پیک بادپا مجوز خود را از شهرداری گرفته و در حال حاضر نیز همه شرکت‌های فعال در زمینه پیک نیز مجوز خود را از شهرداری‌ها اخذ می‌کنند و متاسفانه اتحادیه بداخلاقی‌هایی را انجام داده که دور از شأن رفتار حرفه‌ای و حتی اسلامی بوده به گونه‌ای که در سال 94 صدها هزار اطلاعیه، شب‌نامه و ... بر علیه پیک بادپا پخش کرده و مدعی شده است که این پیک غیرقانونی است و قصد مشوش کردن افکار مردم را داشته است و از اتحادیه مربوطه به دلیل نشر اکاذیب و افترا شکایت کرده و پرونده قضایی نیز ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه برای یک شغل از دو مرجع مجوز صادر نمی شود گفت: از دیوان عدالت اداری استفساریه خواستیم و اتفاقا این دیوان به نفع ما حکم داده و اتحادیه حق دخالت در این زمینه را ندارد که آن‌ها پس از این اقدام شب‌نامه‌های غیرقانونی پخش کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت پیک بادپا با بیان اینکه اتحادیه مربوطه به جای پیگیری مشکلات وانت‌بارها و موتورسیکلت‌ها تنها در صدد اثبات خود است افزود: به جای حل مشکلات به دنبال جوسازی و فرافکنی هستند که این در شأن نهاد صنفی نیست.

وی همچنین از ساماندهی چرخ دستی‌های بازار خبر داد و گفت: تمامی چرخ دستی‌های شاغل و فعال محدوده بازار تهران یکسان‌سازی شده و کارت شناسایی برای آن‌ها صادر شده و چرخ دستی آن‌ها پلاک‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه در سال 95 انضباط بخشی به چرخ دستی‌های بازار در دستور قرار دارد گفت: کودکان کار و افرادی که دارای کهولت سن هستند نمی توانند در منطقه بازار فعالیت کنند و همچنین افرادی که شرایط لازم انتظامی و امنیتی را ندارند از تردد در بازار حذف می‌شوند.

وی همچنین از طراحی‌های جدید چرخ دستی کارگران بازار خبر داد و گفت: البته باید فرهنگ سازی های لازم در میان مردم صورت گیرد که افراد حاضر نباشند بار و کالای خود را به هر چرخ دستی بدهند تا برای آن‌ها حمل کند.

منبع: ایسنا

کد خبر 54087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha