کد خبر 54311
۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۴
اعلام آمار ماموریت نوروزی اورژانس

پرشین خودرو: معاون درمان وزارت بهداشت، از انجام ۳۰ هزار ماموریت اورژانس همزمان با آغاز طرح امداد نوروزی (۲۶ اسفند ۹۴)، خبر داد و گفت: از این تعداد، حدود ۷ هزار ماموریت مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، دکتر محمد آقاجانی با حضور در مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور (EOC) در ستاد وزارت بهداشت با اشاره به آمادگی کامل امکانات موجود در وزارت بهداشت در ایام تعطیلات نوروزی، اظهار داشت: مراکز درمانی شامل بیمارستان ها، درمانگاه ها و داروخانه آماده ارائه خدمات به مردم هستند و ناوگان اورژانس ۱۱۵ کشور نیز با صد درصد توان خود به مردم خدمات ارائه می دهد.

معاون وزیر بهداشت تعداد ماموریت های اورژانس برای انتقال بیماران به مراکز درمانی را ۳۰ هزار ماموریت عنوان کرد و افزود: حدود ۷ هزار ماموریت معادل ۲۵ درصد مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.

وی از راه اندازی سامانه سلامت نوروزی به آدرس (SALAMATENOROOZI.IR) خبر داد و گفت: در این سامانه بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ مرکز درمانی در۵۵۰ شهر کشور ثبت شده و مردم و مسافران در جریان سفرهای خود برای دریافت خدمات درمانی می توانند به این سامانه مراجعه کنند.

آقاجانی اظهار داشت: اطلاعات مربوط به بیمارستان ها، درمانگاه ها، آزمایشگاه ها، مراکز تصویر برداری، داروخانه ها، دندانپزشکی ها و اورژانس ها به تفکیک هر استان و شهرستان، روزهای فعالیت و نوع موسسه در این سامانه وجود دارد.

معاون درمان وزارت بهداشت همچنین به مردم توصیه کرد: در صورت نیاز به دریافت فوریت های پزشکی در هر نقطه از کشور، با مراجعه به سامانه سلامت نوروزی اطلاعات مربوط به نزدیکترین مرکز درمانی شامل آدرس، تلفن و روزهای فعالیت را دریافت کنند.

منبع: مهر

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 54311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha