«لینکلن» نویگیتور معرفی شد+تصاویر

پرشین خودرو: نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۶ از چندین ساعت قبل آغاز شده است و لینکلن در آغاز این رویداد با معرفی نمونه‌ی مفهومی نویگیتور، نگاه‌های زیادی را به خود جلب کرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، خودروی مفهومی لینکلن نویگیتور یک سازه‌ی چهارپای بزرگ از سری خودروهای شاسی بلند (SUV) است. البته این مسئله چندان شگفت‌انگیز یا عجیب نبوده چرا که مدل قابل فروش و رایج لینکلن نویگیتور هم ابرخودرویی از سری SUV محسوب میشود اما دیدن تصاویری از این خودروی کانسپت, میتواند به ما احساس خوبی از ظرافت و زیبایی خودرویی بدهد که نسل بعدی نویگیتور قرار است شبیه‌اش باشد.

 

 

 

 

نویگیتور با برندهایی همچون لکسوس، مرسدس بنز، بی‌ام‌و و اینفینیتی به رقابت خواهد پرداخت؛ اما از اصلی‌ترین رقیب این خودرو می‌توان به مدل مشهور کادیلاک اسکالید اشاره کرد. لینکلن در سویی دیگر و در طراحی با رقیب دیرینه‌ی خود تفاوتهای زیادی دارد و در سالهای اخیر به واسطه‌ی زبان طراحی جدید خود با نام لوکس آرام (Quiet Luxury) توانسته طراحی‌های شاخص‌، پویا و غالبی را ارایه دهد. لینکلن بر روی «ظرافت و زیبایی» بیرون خودرو و «آراستگی و هارمونی» درون آن تمرکز زیادی داشته است.

 

لینلکن نویگیتور

 

اولین مشخصه‌ی نویگیتور درهای گالوینگ آن است که که به طور یک تکه برای ردیف‌های اول و دوم باز می‌شود. اما انتظار نداشته باشید که لینکلن از این ایده همانند تسلا مدل ایکس استایل استفاده کند. طبق گفته‌های گالهوترالینکلن در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای تولید چنین درهایی ندارد.

دیدگاهی که در این زمینه به کار رفته، معطوف به مجلل بودن٬ محافظت از خانواده و در اختیار نهادن مکانی امن برای آنها است. در واقع هدف لینکلن، فراهم کردن مکانی مجلل برای سرنشینان است تا در آن نشسته، سرگرم بوده و از مسافرت خود لذت ببرند. نویگیتور نیز همانند کانتیننتال از صندلی‌هایی با قابلیت تنظیم در ۳۰ جهت مختلف بهره می‌برد.

 

 

لینکلن صفحه نمایش‌های بزرگی برای هر سرنشین (به جز راننده) فراهم کرده است تا به آنها این امکان را دهد بتوانند با هم بازیهای مختلفی را در خودرو انجام دهند. این کمپانی عنوان داشته که این امکان وجود دارد که هر شخصی بتواند صفحه نمایش خود را به گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌های مختلفی متصل کرده بدین ترتیب بتواند با کمک تبلت خود، برای همه فیلم پخش کند؛ یا آنکه هر یک از دستگاه‌ها به طور مجزا  از اکوسیستم کارپلی بهره ببرد.

 

لینکلن نویگیتور

 

سیستم پیام‌گیر هوشمندی نیز وجود دارد تا سرنشینان ردیف سوم به راحتی با سرنشینان ردیف اول صحبت کنند. نویگیتور هم‌چنین از سیستم ویدیو چت مخصوصی نیز بهره می‌برد که به سرنشینان عقب این امکان را می‌دهد تا راننده را حین صحبت ببینند؛ این قابلیت برای ارتباط میان کودکان خردسال و مادران بسیار مفید خواهد بود.

 

لینکلن اطلاعاتی در خصوص پلتفرم به کار رفته در نویگیتور ارایه نداد اما گمان می‌رود که این خودرو از معماری بدنه‌ روی فریم به همراه کاربرد گسترده از آلومینیوم در بدنه‌ی آن، بهره می‌برد که شباهت زیادی به خودرو‌های سری F فورد دارد. پیشرانه‌ی به کار رفته در نمونه‌ی مفهومی نویگیتور از نوع ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری اکوبوست و مجهز به توربوشارژر است که توانایی تولید ۴۰۰ اسب بخار را دارد. طبق گفته‌های مسئولین لینکلن ، نویگیتور به سیستم‌های کنترلی جدیدی مجهز خواهد بود تا به خوبی قابلیت طی مسیر‌های مختلف شهری و آفرود را داشته باشد.

نویگیتور نیز همانند سایر خودرو‌های لینکلن از جدید‌ترین سیستم‌های ایمنی برخوردار است. سیستم تشخیص اجسام و ترمز خودکار به همراه قابلیت تشخیص عابران پیاده، دوربین ۳۶۰ درجه‌ای اطراف خودرو، سیستم پارک کمکی و سیستم کنترل خودرو در بین خطوط، بخشی از تکنولوژی‌های به کار رفته در شاسی بلند لوکس لینکلن است.

نویگیتور سال آینده و تحت نام مدل ۲۰۱۸ به بازار عرضه خواهد شد تا در کنار کانتیننتال، قدم محکم لینکلن برای احیای این برند و کسب سهمی از بازار خودروهای لوکس، باشند.

 

منبع: زومیت

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 54352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha