کد خبر 54353
۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۹
خداحافظی فولکس واگن با «فیتون»

پرشین خودرو: فولکس واگن سرانجام به تولید سدان فول‌سایز و لوکس فیتون خاتمه داد. Phaeton نخستین بار در نمایشگاه خودروی ژنو سال ۲۰۰۲ به نمایش گذاشته شد و در سال‌های اخیر فروش خوبی را تجربه نکرده و همین امر باعث شده که فولکس واگن تصمیم بگیرد تا دیگر تولید آن را ادامه ندهد.

به گزارش «پرشین خودرو»، پیش از این فولکس واگن از عدم عرضه‌ی نسل جدید سدان فیتون خبر داده بود. اما با روند فروش ضعیف این خودرو، در کنار رسوایی دیزل و بحران مالی فولکس واگن، بزرگترین تولید کننده‌ی خودرو در اروپا تصمیم به عدم تولید سدان لوکس خود گرفت. با اینکه بازار اصلی فیتون آمریکا بوده اما وضعیت فروش فیتون آنقدر ناموفق بود که دیگر در اروپا و هیچ کجای دیگر هم عرضه نخواهد شد.


این سدان لوکس در کارخانه ی مشهور فولکس واگن در شهر درسدن آلمان معروف به کارخانه ی شیشه‌ای به تولید می‌رسید. آخرین فیتون در روز ۱۸ مارس از خط تولید خارج شد و کارکنان برای تولید آخرین دستگاه یک مراسم برگزار کردند.


خبر خوب اینکه با پایان تولید این مدل، هیچ تعدیل نیرویی در کارخانه‌ی شیشه‌ای رخ نخواهد داد، چراکه فولکس واگن برای این کارخانه برنامه‌ریزی‌هایی کرده است. بخشی از کارکنان این کارخانه از ماه آینده در این محل تکنولوژی‌ها و دستاوردهای جدید فولکس واگن را در زمینه‌ی خودرو‌های الکتریکی و دنیای‌ دیجیتال به نمایش خواهد گذاشت.


بقیه کارکنان نیز در بخش تولید خودروهای برقی به فعالیت ادامه خواهند داد. فولکس واگن تولید خودرو را در کارخانه‌ی شیشه‌ای دوباره اغاز خواهد کرد، منتهی این بار قصد دارد در آنجا خودروهای برقی را تولید کرده و احتمالا نسخه‌ی الکتریکی فیتون را هم تا پایان این‌ دهه به تولید برساند.
 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.


منبع: motorauthority

کد خبر 54353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha