«کیا» بالاخره نسل دوم «کادنزا» 2017 را معرفی کرد+تصاویر

پرشین خودرو: کیا بالاخره به صورت رسمی نسل دوم کادنزا (Cadenza) را در نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۶ معرفی کرد. سدان سایز بزرگ و لوکس کیا با طراحی دگرگون شده، جعبه‌دنده‌ی پیشرفته و پیشرانه‌ی کم مصرف سعی بر کسب سهم بیشتری از بازارها را دارد.

به گزارش «پرشین خودرو»، این خودروی سدان سایز بزرگ که در زیر بدنه‌ی زیبای خود در واقع همان هیوندای آزرای جدید است, دارای پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری خورجینی به توان تقریبی ۲۹۰ اسب بخار است. توان پیشرانه‌ی کادنزا به محور جلوی این خودرو منتقل می‌شود؛ همانند نسل فعلی. کادنزا تنها از سال ۲۰۱۳ در بازار‌های مهم جهان مانند ایالات متحده عرضه شده است. مدیران کیا هنوز اطلاعاتی در خصوص پیشرانه‌های کوچک‌تر و کم‌مصرف‌تر برای این خودرو ارایه نکرده‌اند. با تجهیز این سدان زیبا به پیشرانه‌های کوچک‌تر، راه برای ورود آن به بازار‌های بیشتر اعم از ایران باز خواهد شد.

 

 

 

 

کیا در مدل ۲۰۱۷ کادنزا از جعبه‌دنده‌ی ۸ سرعته‌ی جدیدی استفاده کرده که هدف اصلی آن بهینه‌سازی مصرف سوخت است. این نخستین خودروی دیفرانسیل جلو و ۸ سرعته در جهان است که توسط کیا تولید شده و انتظار داریم چنین ترکیبی را به زودی در خودروهای شرکت‌های دیگر نیز شاهد باشیم. کیا میزان مصرف سوخت کادنزا را هنوز مشخص نکرده است اما حدس میزنیم به علت استفاده از این جعبه‌دنده‌ی جدید و پیشرفته، میزان مصرف سوخت در شهر به طرز قابل توجهی کاهش پیدا کرده باشد که در این صورت پیشرفت بزرگی محسوب می‌شود.

 

 

 

 

طراحی بدنه‌ی کادنزای جدید شباهت زیادی به خودروی معرفی شده در نمایشگاه کره‌ی جنوبی در آبان ماه سال گذشته داشته که جذابیت بالایی نیز به همراه دارد. بدنه‌ی این خودرو تحت تأثیر رقبای اروپایی خود، طراحی شده و کابین آن نیز همانند گذشته کاملا جادار است؛ کیا با کاهش استفاده از چوب در کابین کادنزا‌ی ۲۰۱۷، حال و هوای اسپرت‌تری به فضای آن افزوده است.

 

 

 

 

طبق گفته‌ی کیا، در بیش از نیمی از نسل دوم کادنزا از فولاد تقویت شده استفاده شده است. کیا بدین ترتیب موفق شده است علاوه بر افزایش ۳۵ درصدی استحکام شاسی، با کاربرد فلز‌های سبک اعم از آلومینیوم، وزن خودرو را نیز کاهش دهد. بدین ترتیب در کادنزا ۲۰۱۷ شاهد افزایش توانایی‌های حرکتی در کنار راحتی بیشتر سرنشینان خواهیم بود.

 

 

 

 

کاربرد فولاد‌های پیشرفته در کادنزا ۲۰۱۷ باعث شده است تا این خودرو ۵ ستاره‌ی ایمنی را در بخش تصادفات کسب کند. هم‌چنین کیا در سدان لوکس خود از تکنولوژی‌های ایمنی زیادی بهره برده است که کروز کنترل هوشمند، تشخیص اجسام در محدوده‌ی حرکتی خودرو، سیستم ترمز خودکار اضطراری، تشخیص نقاط کور و سیستم نگه داشتن خودرو در بین خطوط، تنها بخشی از تکنولوژی‌های به کار رفته در نسل جدید کادنزا است. 

 

 

 

 

کیا کادنزا 2017

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

منبع: motorauthority

کد خبر 54354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha