کد خبر 54398
۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰
«هوندا» با تکنولوژی پیل سوختی به نیویورک رفت

پرشین خودرو: هوندا در نمایشگاه خودرو نیویورک ۲۰۱۶ از کلریتی ۲۰۱۷ (Clarity) با تکنولوژی بهینه‌ شده‌ی پیل سوختی رونمایی کرد و تضمین کرد تا پایان سال ۲۰۱۶ این خودرو را به بازارهای جهانی عرضه خواهد کرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، با طراحی منحصر به فردی که هوندا روی کلریتی انجام داده، کمی زمان نیاز است تا مشتری به آن عادت کند. پیشرانه جدید هیدروژنی این خودرو با نمونه‌ی FCX Clarity جایگزین شده و قطعات بهینه‌تری در آن به کار رفته است. با اینکه سلول‌های سوختی این خودرو به یک سوم کاهش پیدا کرده، اما هوندا موفق به افزایش توان به میزان ۶۰ درصد شده است. هوندا پیش‌بینی کرده است که این خودرو مطابق با استانداردهای EPA توانایی طی حداکثر تا ۴۸۲ کیلومتر را دارد.

 

 

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های خودروهای پیل سوختی، کوتاه بودن زمان سوخت گیری آن‌ها است. این زمان بین ۳ تا ۵ دقیقه تخمین زده می‌شود که اندکی بیش از سوخت‌گیری خودروهای بنزینی و دیزلی است. طبق اعلام هوندا، کاهش حجم پیل‌های سوختی و سیستم انتقال قدرت کلریتی باعث شده تا قطعات مذکور حجمی برابر با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر داشته باشند و این عمل منجر به قرارگیری راحت آن‌ها در محفظه‌ی پیشرانه و فضای کابین بیشتر، شده است.

 

 

هوندا عرضه‌ی کلریتی را در ژاپن آغاز کرده و اولین نمونه‌ی آن نیز به وزیر انرژی این کشور تحویل داده شده است. در سایر مناطق جهان نیز عرضه‌ی این خودرو از انتهای سال جاری میلادی آغاز خواهد شد. هوندا اطلاعاتی در خصوص قیمت جهانی کلریتی منتشر نکرده است، اما پیش‌بینی برچسب قیمت برابر با ۶۰.۰۰۰ دلار برای این خودرو می‌شود.

 

 

هوندا کلریتی

 

 

هوندا کلریتی

 

 

هوندا کلریتی

 

 

هوندا کلریتی

 

 

هوندا کلریتی

 

 

هوندا کلریتی

 

 

 

منبع: motor1

کد خبر 54398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha