کد خبر 54474
۱۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
افزایش سهم «کیا» از بازار روسیه

پرشین خودرو: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط مدیران شرکت خودروسازی کیا موتورز و به گفته الکساندر موینوف مدیر بخش روسیه این خودروساز کره‌ای، این شرکت قصد دارد با حفظ میزان فروش خود، سهمش از بازار خودروی راکد این کشور را افزایش دهد.

به گزارش «پرشین خودرو»، در این رابطه و همزمان با رکود عمیق حاکم بر بازار خودروی روسیه که کاهش شدید قیمت نفت و همچنین تحریم‌های اقتصادی غرب از جمله دلایل اصلی آن محسوب می‌شود، شرکت کیاموتورز با کاهش قیمت خودروهای خود به جنگ دیگر رقبا رفته و سهم خود از بازار خودروی روسیه را به 10/2 درصد رسانده است.

کیا موتورز قصد دارد تا در سال جاری 160 هزار خودرو در بازار روسیه به فروش برساند که این میزان اندکی کمتر از 163 هزار دستگاهی است که این شرکت در سال 2015 به فروش رساند. موینوف در ارتباط با اهداف شرکت کیا موتورز در بازار روسیه اعلام کرد: ‌«‌هدف اول ما حفظ میزان فروش فعلی است و در بهترین شرایط قصد داریم این میزان را افزایش دهیم.» مدیر بخش روسیه کیا ادامه داد: ‌«‌هدف ما حضور در همه بازارهای جهانی است و ما همواره منتظریم تا ببینیم بازار ما را به کدام سو می‌برد.»

تلاش‌های اخیر کیا برای حضور فعال در بازار روسیه در حالی صورت می‌پذیرد که تا پیش از این، این خودروساز کره‌ای پس از شرکت لادا دومین خودروساز روسیه محسوب می‌شده است. گفتنی است همزمان با حاکم شدن رکود در اقتصاد روسیه، میزان فروش سه ماهه اخیر کیا موتورز با کاهشی 21 درصدی مواجه شده و این موضوع زمینه‌ساز نگرانی مدیران این شرکت شده است.

این کاهش فروش محصولات کیا در شرایطی رخ می‌دهد که این شرکت به دلیل فروش بسیار مناسب سدان محبوب خود یعنی «کیا ریو» که یکی از چهار خودرویی است که کیا در روسیه عرضه می‌کند، نسبت به سایر شرکت‌های خودروسازی فعال در صنعت خودروی روسیه، از شرایط بهتری در بازار راکد خودروی روسیه برخوردار است. در این راستا تیم اورکهارت تحلیلگر مؤسسه ‌«‌IHS» ‌‌در گفت‌وگویی با خبرگزاری رویترز گفت: ‌«‌کیا به واسطه انتخاب مدل‌های مناسب برای عرضه در بازار روسیه و همچنین فروش بسیار خوب مدل ریو شرایط مناسبی در بازار خودروی این کشور دارد.

‌‌اورکهارت ادامه داد: ‌«‌ریو انتخاب بسیار مناسبی برای بازار روسیه بوده و قیمت مناسب و امکانات آن، این خودرو را به پر فروش‌ترین محصول کیا در روسیه بدل ساخته است.»شایان ذکر است که کیا ریو سدان پرفروش کیا موتورز، سومین خودروی پرطرفدار روسیه در سال گذشته بوده است. کارشناسان معتقدند استفاده از شرکت‌های محلی برای تولید ریو و همچنین استفاده از شبکه تولید قطعه در روسیه منجر به کاهش قیمت تمام شده خودرو شده و کاهش ارزش روبل و راکد شدن بازار خودرو در روسیه تأثیری بر میزان فروش آن نداشته است.

این در شرایطی است که دیگر شرکت‌های خودروسازی فعال در بازار خودروی روسیه، هزینه سنگینی برای واردات قطعات به روسیه و مونتاژ خودروهای خود پرداخت می‌کنند. عدم توانایی رقبای کیاموتورز در بومی‌سازی تولیدات‌شان سبب شده است تا کیا از امتیاز قابل توجهی در مقایسه با رقبای خود برخوردار بوده و ضرر کمتری را تحمل کند.

استفاده از توانمندی‌های داخلی روسیه برای تولید کیا ریو امتیاز بسیار بزرگی برای کیا موتورز محسوب می‌شود و این موضوع سبب شده تا افزایش 11 درصدی قیمت کیا ریو تأثیر چندانی بر میزان فروش آن نداشته باشد. این در حالی است که قیمت سدان پرفروش کیا از سال 2014 میلادی به این سو افزایش قیمت 24 درصدی را تجربه کرده است.
 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.



منبع: فرصت امروز

کد خبر 54474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha