کد خبر 54520
۱۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
پیشرانه پل‌استارهای «ولوو» به روز شد

پرشین خودرو: V60 و S60 ولوو از سال ۲۰۱۱ در بازار حضور دارند و در سال ۲۰۱۴ نسخه‌های قوی‌تر آنها با نام پل‌استار Polestar هم به بازار آمد. حال ولوو با بروز‌رسانی پیشرانه‌های خودرو‌های اسپرت خود، سعی در افزایش فروش آن‌ها دارد.

به گزارش «پرشین خودرو»، ولوو اواخر هفته‌ی گذشته از عرضه‌ی پیشرانه‌ی جدیدی برای مدل‌های پل‌استار خود خبر داد. این پیشرانه از نوع ۲ لیتری ۴ سیلندر خطی مجهز به توربوشارژر و سوپرشارژر است. با آمدن پیشرانه‌ی جدید در تابستان امسال، تولید این مدل‌ها نیز دو برابر خواهد شد و به رقم ۱۵۰۰ دستگاه خواهد رسید.

 

 

 

volvos60-1

 

 

پیش از این، مدل‌های پل‌استار ولوو از پیشرانه‌ی قدیمی‌تر شش سیلندر خطی به حجم ۳ لیتر استفاده می‌کردند که در سایر مدل‌های ولوو نیز استفاده می‌شد؛ البته در نمونه‌های پل‌استار این پیشرانه تقویت شده بود و قدرتی معادل ۳۴۵ اسب بخار را تولید می‌کرد.

 

با این که پیشرانه‌های ۶ سیلندر خطی جذابیت‌ها و نکات مثبت خودشان را دارند و منسوخ شدن آنها امری تاسف آور و ناامید کننده برای دوستداران خودرو است، با این حال پیشرانه‌ی جدید تویین شارژر شده‌ی ولوو را نیز نباید دست کم گرفت و قطعا در این شرایط، استفاده از این پیشرانه می‌تواند یک قدم رو به جلو و مثبت برای این مدل تلقی شود. پیشرانه‌ی جدید کمی قدرت بیشتری نسبت به قبل تولید می‌کند ولی توانایی تولید گشتاور کمتری دارد؛ پیشرانه‌ی قبلی قدرت و گشتاور خروجی به ترتیب ۳۴۵ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متر را تولید می‌کرد در حالی که این آمار در پیشرانه‌ی جدید ۳۶۷ اسب بخار و ۴۷۰ نیوتون متر است.

 

وزن پیشرانه‌ی جدید ولوو نیز به میزان تقریبی ۲۰ کیلوگرم سبک تر از نمونه‌ی قدیمی است.برای دستیابی به این میزان ار قدرت از یک پیشرانه‌ی ۲ لیتری، متخصصین ولوو اصلاحات بسیاری روی آن انجام داده‌اند که از مهمترین آنها می‌توان انجام تغییرات در نرم‌افزار ECU، استفاده از توربوشارژرهای بزرگتر، دسته شاتون‌ها و میل سوپاپ‌های جدید، نصب مجرای هوای بزرگتر و استفاده از پمپ سوخت قوی‌تر را نام برد. مجموعه‌ی این اصلاحات سبب شده است تا شتاب صفر تا صد کیلومتر خودرو به رقم بسیار خوب ۴.۷ ثانیه برسد. برای بالانس شاسی و هندلینگ خودرو، همراه با نصب موتور جدید، سازنده اصلاحاتی را در محور جلو انجام داده است که مجموعه‌ی این اقدامات سبب کاهش ۲۴ کیلوگرمی وزن در این قسمت شده است.

 

 

volvos60-2

 

 

در بخش فنی، در مدل قبلی شاهد نصب پیشرانه به صورت عرضی بودیم که به دلیل تاثیر منفی روی هندلینگ و پایداری خودرو، ایده‌ی چندان جالبی به حساب نمی‌آید؛ هرچند پیشرانه‌ی جدید نیز همچنان به صورت عرضی نصب شده است اما با تمهیداتی که توسط ولوو اندیشیده شده است، بیشتر وزن پیشرانه در مرکز خودرو متمرکز شده است. جعبه دنده‌ی ۶ سرعته‌ی قدیمی نیز با نمونه‌ی جدید ۸ سرعته‌ی خودکار تعویض شده است که نیروی موتور را به هر چهار چرخ خودرو می‌رساند.

 

 

volvos60-3

 

 

یک مشخصه‌ی جالب هم به مدل‌های جدید ولوو افزوده شده است و آن حالت رانندگی اسپرت پلاس است؛ در این حالت واکنش خودرو به پدال گاز از طریق باز نگه داشتن سوپاپ دود سریعتر شده و دنده‌ها هم در دور بالاتر و با سرعت بیشتری تعویض می‌شوند. البته برای فعال سازی این وضعیت کلیدی پیش بینی نشده اما ولوو از روشی جالب‌تر استفاده کرده است؛ ابتدا اهرم دنده را باید در حالت اسپرت قرار دهید، سپس آن را به سمت جلو یعنی سمت + فشار داده و نگه دارید، همزمان دو بار شیفتر دنده‌ی معکوس - را از روی فرمان بزنید، با این کار علامت S در نشان دهنده‌ها به S+ تغییر میابد. این مراحل را در تصویر زیر می‌توانید مشاهده کنید.

 

 

volvos60-4

 

 

مدل‌های S60 و V60 پل‌استار هواداران بسیاری دارند و با هندلینگ بهبود یافته‌شان قطعا موفق‌تر از قبل هم ظاهر خواهند شد. در کل باید ولوو را بابت ساخت چنین خودروهای فوق العاده ای تحسین کرد.

 
 
 
 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 
 
 
 
 
منبع: roadandtrack

 

کد خبر 54520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha