کد خبر 54551
۱۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱
تصادفات نوروزی کاهش یافت

پرشین خودرو: سخنگوی ناجا اعلام کرد:نمره مردم به عملکرد پلیس و رضایتمندی شهروندان از اقدامات نیروی انتظامی معادل ۸۰ از ۱۰۰ یا ۱۶ از ۲۰ بود که در این میان نیز بیشترین رضایتمندی شهروندانی از اطلاع‌رسانی پلیس و کمترین رضایتمندی آنها به موضوع ترافیک مرتبط بوده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، سردار سعید منتظرالمهدی در نخستین نشست خبری خود در سال 95 با اشاره به نامگذاری سال جدید به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اظهار کرد: انتخاب این شعار برای سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به مثابه ابلاغ تدبیر و فرمان است و پلیس هر آنچه در توان دارد در جهت عمل به این پیام به کار خواهد گرفت که تشدید فعالیت قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز به منظور حمایت از اقتصاد داخلی از جمله این اقدامات است که در دستور کار پلیس آگاهی و مرزبانی ناجا قرار گرفته است.
 

* نمره پلیس از نگاه مردم
 

وی در ادامه با بیان اینکه مرکز افکارسنجی نیروی انتظامی در نوروز امسال نظرسنجی گسترده‌ای با مشارکت 11 هزار نفر از هموطنان‌مان انجام داده است در تشریح نتایج به دست آمده از این نظرسنجی گفت: در نظرسنجی به عمل آمده از 11 هزار نفر از هموطنان‌مان در 8 استان کشور که 70 درصد شرکت‌کنندگان مردان و 80 درصد از آنها متاهلین بودند و در میانگین سنی 39 سال انجام شد نتایج به دست آمده در خصوص میانگین احساس امنیت شهروندان در نوروز 95 نشان می‌دهد که نمره مردم به این اِلمان 86 از 100 بوده که معادل نمره 17 از 20 است.

سخنگوی ناجا افزود: بیشترین احساس امنیت در حوزه امنیت جانی و کمترین احساس امنیت در حوزه امنیت مالی بوده است.

سردار منتظرالمهدی اضافه کرد: همچنین نتایج این نظرسنجی حاکی از آن است که نمره مردم به عملکرد پلیس و رضایتمندی شهروندان از اقدامات نیروی انتظامی معادل 80 از 100 یا 16 از 20 بوده است که در این میان نیز بیشترین رضایتمندی شهروندانی از اطلاع‌رسانی پلیس و کمترین رضایتمندی آنها به موضوع ترافیک مرتبط بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین نمره مردم به نحوه برخورد پلیس با آنها نیز نشان از رضایت 79 درصدی است که معادل نمره 15.8 از 20 است، بوده.

سخنگوی ناجا گفت: همچنین در حاشیه این نظرسنجی از ماموران پلیس نسبت به نحوه برخورد شهروندان با آنها نظرسنجی به عمل آمد که 92 درصد همکاران ما در حد زیاد و خیلی زیاد از برخورد مردم با ماموران پلیس رضایت داشتند.

سردار منتظرالمهدی با اشاره به نتایج به دست آمده اظهار کرد: نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که خوشبختانه شعار سال 95 پلیس با مضمون «پلیس و مردم، نظم و قانونمندی و نشاط بهاری» به نحو مطلوبی محقق شده و احساس امنیت در میان مردم افزایش یافته است.
 

* مرگ 684 نفر در نوروز 95/ کاهش 18 درصدی تلفات تصادفات نوروزی
 

وی در ادامه این نشست با ارائه آمار تصادفات رخ داده در نوروز 95 افزود: در نوروز 95 علی‌رغم افزایش 10 درصدی سفرها شاهد کاهش 4 درصدی تلفات تصادفات رانندگی در صحنه تصادف بودیم و این در حالی است که کل تلفات سوانح رانندگی در نوروز 95 نسبت به مدت مشابه سال 94 با 18 درصد کاهش همراه بوده است.

سخنگوی ناجا ادامه داد: خوشبختانه روند کاهش تلفات در نوروز، از سال 90 شروع شد و متاسفانه در سال 90، 1318 نفر در ایام نوروز جان خود را بر اثر سوانح رانندگی از دست دادند و این در حالی است که در نوروز 94 بیشترین کاهش سوانح نوروزی را تجربه کردیم و میزان تلفات جاده‌ای در نوروز آن سال به 986 نفر رسید که البته امسال نیز با ادامه دار بودن شیب کاهش تلفات سوانح نوروزی، 684 نفر از هموطنان‌مان را در تصادفات نوروزی از دست دادیم.

منتظرالمهدی با بیان اینکه بیشترین ساعت تصادف در نوروز امسال در بازه زمانی ساعت 18 تا 24 رخ داده است، از وقوع 50 درصد تصادفات در شعاع 30 کیلومتری شهرها خبر داد و واژگونی را مهمترین عامل مرگ مسافران نوروزی معرفی کرد.

وی همچنین تخطی از سرعت مجاز، عدم رعایت فاصله طولی و سبقت غیرمجاز را بیشترین تخلفات رخ داده در نوروز 95 عنوان کرد و گفت: آمارهای به دست آمده از سوانح نوروزی نشان می‌دهد از میان 147 راننده متخلف در تصادفات فوتی، بخش قابل توجهی از آنها در بازه سنی 20 تا 30 سال قرار داشتند و به تازگی اقدام به اخذ گواهینامه کرده بودند.

سخنگوی ناجا با اشاره به خسارت 2 هزار میلیارد تومانی تصادفات نوروزی اضافه کرد: همچنین در طول ایام نوروز 200 هزار نفر از رانندگان متخلف اعمال قانون شدند و شاهد افزایش 7 درصدی در توقیف خودروی متخلفان بودیم.
 

* کشف 92 درصد از سرقت‌ها در نوروز 95/ کاهش 18 درصدی قتل در عید
 

وی در ادامه این نشست با اشاره به وقوع 28 هزار فقره سرقت در نوروز امسال اظهار کرد: با تلاش همکاران ما در پلیس آگاهی، 26 هزار پرونده سرقت در نوروز کشف شد که البته بخشی از کشفیات انجام گرفته مربوط به سرقت‌های سال قبل بودند.

منتظرالمهدی اضافه کرد: همچنین در این ایام 5500 وسیله نقلیه به سرقت رفته کشف شد که 3500 دستگاه خودرو و 2 هزار موتورسیکلت از جمله آنها بودند.

سخنگوی ناجا همچنین با اشاره به افزایش 10 درصدی کشف قتل در نوروز 95 افزود: در ایام نوروز امسال خوشبختانه شاهد کاهش 11.5 درصدی جرایم جنایی و کاهش 18 درصدی وقوع قتل بودیم.
 

* کشف 18 تن مواد مخدر در نوروز/ دستگیری کلاهبرداران در شبکه‌های اجتماعی
 

وی در ادامه با اعلام خبر افزایش 12 درصدی کشفیات موادمخدر در ایام نوروز از کشف بیش از 18 تن انواع موادمخدر در نوروز 95 خبر داد.

منتظرالمهدی اضافه کرد: همچنین با تلاش همکاران ما در پلیس فتا، 20 گروه معاند و کلاهبردار در شبکه‌های اجتماعی شناسایی و دستگیر شدند و دستگیری فردی که با راه‌اندازی کانال تلگرامی با نام جعلی پلیس فتا اقدام به اخاذی از کابران این شبکه‌ها می‌کرد از جمله این اقدامات بود.

سخنگوی ناجا گفت: همچنین با تلاش پلیس فتا کلاهبرداری که به روش فیشینگ مبالغ هنگفتی را از طریق جعل سایت اینترنتی یکی از بانک‌های کشور کلاهبرداری کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.
 

* افزایش 30 درصدی کشف مشروبات الکلی / برخورد قاطع مرزبانی با متجاوزان مرزی
 

وی در ادامه این نشست با بیان اینکه دفاتر پلیس +10 در نوروز امسال بیش از 300 هزار خدمت به هموطنان ارائه کردند، گفت: پلمپ 800 واحد صنفی متخلف، افزایش 18 درصدی کشف سلاح غیرمجاز و همچنین افزایش 30 درصدی کشف مشروبات الکلی بخشی از اقدامات پلیس امنیت در نوروز 95 بود.

منتظرالمهدی ادامه داد: همچنین با تلاش همکاران ما در مرزبانی ناجا شاهد افزایش 17 درصدی برخورد با متجاوزین مرزی و افزایش 13 درصدی طرد اتباع بیگانه غیرمجاز بودیم.
 

* شهادت 8 مامور پلیس در نوروز 95 / تقدیر تلفنی 90 درصد از شهروندان از در تماس با 197
 

سخنگوی ناجا با بیان اینکه تماس‌های مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در نوروز امسال 7 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته، از ارائه 560 هزار گزارش مردمی به پلیس 110 خبر داد و با اعلام خبر تماس بیش از 8 هزار و 200 نفر از مردم با سامانه بازرسی 197 گفت: 90 درصد تماس‌های حاصل شده با مرکز 197 به منظور تقدیر از عملکرد پلیس بود و بخش دیگری از این تماس‌ها گلایه‌مندی شهروندان از ترافیک روزهای پایانی؛ که البته همانطور که همگان می‌دانند پلیس نقش چندان پررنگی در موضوع ترافیک ندارد.

وی با اشاره به افزایش 68.9 درصدی کشفیات کالای قاچاق در نوروز 95 از کاهش آمار شهادت ماموران پلیس در این ایام خبر داد و افزود: در نوروز امسال 4 تن از همکاران ما به درجه رفیع شهادت نائل شدند که این آمار مربوط به دو حادثه جداگانه بود.
 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 



منبع: تسنیم

کد خبر 54551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha