کد خبر 54578
۱۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
فولکس کامیون‌ها را دیجیتالی می‌کند

پرشین خودرو: واحد کامیون فولکس واگن در راستای تمایل فزاینده کامیون سازان به اتوماسیون در حمل و نقل جاده ای، تا پایان دهه جاری حدود نیم میلیارد یورو برای تقویت امکانات دیجیتال خودروهای سنگین هزینه خواهد کرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، دایملر که رقیب آلمانی فولکس واگن است در زمینه کامیون خودران پیشتاز بوده و با اشاره به بهبود ایمنی راننده و بهره وری در مصرف سوخت در سیستمهای خودران، پیش بینی می‌کند که این فناوری بر موانع حقوقی در حمل و نقل جاده ای بار چیره شود.

فولکس واگن که پیش از افشای رسوایی آلایندگی دیزلی در سپتامبر گذشته تقویت فعالیتهای بخش کامیون سازی خود را آغاز کرده بود، برای بهبود وجهه خود و پشت سر گذاشتن رسوایی اخیر درصدد معرفی فناوریهای جدید و دیجیتالی سازی کامیونهای سنگین است.

گروه کامیون و اتوبوس فولکس واگن اعلام کرده است ظرف پنج سال آینده چند صد میلیون یورو در زمینه امکانات دیجیتالی هزینه خواهد کرد و در نظر دارد ارتباط حسگرهای داخلی با ترمز اتوماتیک و سایر سیستمها را بهبود دهد.

برند MAN که به همراه برند سوئدی اسکانیا بخشی از این گروه است، قصد دارد در رویدادی که در مونیخ برگزار می شود امکان استفاده از سیستمی را نشان می دهد که در آن کاروانی از کامیونهای نیمه اتوماتیک بدنبال کامیونی که توسط راننده هدایت می‌شود حرکت می‌کنند.

بر اساس گزارش رویترز، این برند معتقد است چنین سیستمی به کاهش مصرف دیزل و آلایندگی دی اکسید کربن در حمل و نقل جاده ای بار کمک می‌کند.
 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 





منبع: ایسنا

کد خبر 54578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha