کد خبر 54606
۱۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
اولین «پهپاد» تحویل‌دهنده در رواندا

پرشین خودرو: محققان در کشور رواندا در مرکز آفریقا به توسعه یک پهپاد پرداختند که محموله‌های فوری خون و دارو را در جهت نجات جان انسانها تحویل خواهد داد.

به گزارش «پرشین خودرو»، شرکت بین‌المللی Zipline ، این هفته اعلام کرد که راه‌اندازی پرواز هواپیماهای بدون سرنشین خود را در رواندا در ماه جولای، تحت همکاری با دولت این کشور آغاز خواهد کرد. این وسایل نقلیه مستقل بدون سرنشین، خون و غذا را به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی سراسر کشور شرق آفریقا خواهد برد.

 

 

به گفته مقامات این دولت، این هواپیماهای بدون سرنشین اولین سیستم تحویل در جهان هستند که در مقیاس ملی به کار گرفته شده‌اند.

 

 

رواندا یکی از فقیرترین کشورهای جهان است و نرخ مرگ و میر نوزادان در این کشور بسیار بالا است. با تلاش و سرمایه گذاری این دولت در جهت ارتقاء سیستم بهداشت و درمان خود، مرگ ناشی از اچ‌آی‌وی، سل و مالاریا در طول دهه گذشته تنزل پیدا کرده است اما همچنان ارائه دارو و ملزومات پزشکی در "سرزمین هزار تپه" هنوز دارای مشکلات عمده است.

 

 

این پهپادها محموله‌هایی با وزن 1.5 کیلوگرم را با یک چتر نجات زیست تخریب پذیر متصل به محل می‌رسانند. این شرکت ادعا می کند که زمان سفر این پهپاد کوتاه بوده و در حدود 30 دقیقه محموله را به محل مورد نظر می‌رساند. این به این معنی است که محموله در طول سفر نیازی به نگهداری در محیط سرد مانند یخچال ندارد.

 

 

این شرکت دو مرکز تحویل را در ماه جولای راه‌اندازی خواهد کرد که هر کدام آنها 10 تا 15 هواپیماهای بدون سرنشین را به 21 درمانگاه مختلف در سراسر کشور می‌فرستند.

 

 

 

 

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

 

 

 

 

 

 

منبع: ایسنا

کد خبر 54606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha