همه چیز درباره برنامه جدید «جرمی کلارکسون» در شبکه آمازون

پرشین خودرو: سری جدید برنامه تلویزیونی تخت گاز اخیراً با اعلام نام اعضای جدید تیم اجرایی خود سروصدای زیادی ایجاد کرده است و شنیده‌ها حاکی از آغاز فیلمبرداری اعضای تیم جدید در اسکاتلند است.

به گزارش «پرشین خودرو»، با این حال، این تنها برنامه مرتبط با دنیای خودرو در سال جدید نیست. در کنار تخت گاز، برنامه‌ای جدید با اجرای تیم قبلی تخت گاز یعنی جرمی کلارکسون، جیمز می و ریچارد هموند در دست تولید است. در ماه جولای سال 2015، پس از عدم تمدید قرارداد کلارکسون با بی‌بی سی به دلیل زد و خورد با یکی از تهیه‌کنندگان تخت گاز، این سه مجری مشهور و توانمند قراردادی را با سرویس پخش اینترنتی Amazon Prime به امضا رساندند.اگرچه، اخیراً جزییاتی در خصوص این شوی تلویزیونی جدید ارائه شد که در زیر به بررسی برخی از آنها می‌پردازیم.
 

 

زمان پخش
 

 

کلارکسون، هموند و می ‌قراردادی مبنی بر اجرای 3 فصل 12 قسمتی به امضا رسانده‌اند که هرکدام از قسمت‌ها حدودا 60 دقیقه خواهد بود. نخستین قسمت در پاییز خواهد بود و در اختیار افرادی قرار خواهد گرفت که حق استفاده سالانه از سرویس آمازون را که مبلغ 79 پوند برای یک سال است، پرداخت کرده باشند. البته با وجود اینکه برخی مجموعه‌های تلویزیونی سرویس آمازون را می‌توان به صورت فصلی تماشا کرد، این شوی جدید به همان روال یک قسمت در هفته‌ای که مخاطبان برنامه تخت گاز به آن عادت دارند، ادامه خواهد داد.
 

 

شباهت به تخت گاز
 

 

عناصر ثابت ‌«‌تخت گاز‌»‌ ‌مثل The Stig و بخش ‌«‌ستاره‌ای در یک ماشین معمولی‌»‌ ‌از متعلقات بی‌بی‌سی هستند و قابل انتقال به شوی جدید نخواهند بود. با این وجود، قالب کلی برنامه همان قالب آشنای مخاطبان تخته گاز خواهد بود که شامل ترکیبی از گپ و گفت‌های داخل استودیو و نیز ماجراجویی‌های بین‌المللی است.
 

 

تهیه‌کننده ارشد سابق تخت گاز، ‌«‌اندی ویلمن‌»‌ ‌که او نیز برای کار روی این مجموعه به Amazon نقل مکان کرده است، در مصاحبه‌ای با وب‌سایت Broadcast ادعا کرد که مجریان در برنامه جدید زمان بیشتری برای ‌«‌وراجی کردن‌»‌ ‌خواهند داشت و دوستی بین آنها هسته اصلی برنامه را تشکیل خواهد داد.
 

 

نام برنامه
 

 

شایعات درباره نام این برنامه تلویزیونی حتی پیش از نهایی شدن قرارداد با آمازون نیز زیاد بود. در واقع، زمانی‌که صحبت از عقد قرارداد این سه مجری با Netflix بود، پیشنهاد شده بود که نام این برنامه House of Cars باشد که برگرفته از نام درام جذاب و محبوب این سرویس به نام House of Cards است.
 

 

اخیراً عنوان Gear Knobs بر سر زبان‌ها افتاده است و استفاده از این نام با توجه به علاقه بسیار مجریان برنامه به کنایه زدن دور از ذهن نیست. این در حالی است که کلارکسون در حساب توییتر خود با قطعیت از عدم انتخاب این نام سخن گفته و در عین حال به نام دیگری نیز اشاره نکرده است.

 

 

اتومبیل‌های جدید در برنامه
 

 

در نخستین اپیزود (قسمت) از برنامه، مجریان به مقایسه سه ابرخودروی هیبریدی جدید دنیا یعنی Ferrari LaFerrari، McLaren P1 و Porsche 918 Spyder خواهند پرداخت. کلارکسون قبلاً نیز در یکی از قسمت‌های تخت گاز P1 را امتحان کرده بود درحالی‌که جیمز می‌La Ferrari را محک زده بود و هموند نیز 918 را مورد ارزیابی قرار داده بود، اما این نخستین باری خواهد بود که آنها هر سه خودرو را همزمان مقایسه می‌کنند.
 

 

در واقع، شوی جدید با این کار گرد و خاک زیادی برپا خواهد کرد، زیرا پیش از این بی‌بی‌سی در متقاعد کردن Ferrari، McLaren و Porsche برای تست همزمان این سه خودرو ناکام مانده بود. هر سه خودرو از مدل‌های تولید محدود هستند که قابلیت سرعت بیش از 321 کیلومتر بر ساعت را دارند اما فراری با 1. 15 میلیون پوند گران‌ترین آنهاست. مک لارن 866 هزار پوند بوده و پورشه نیز ‌«‌فقط‌»‌ ‌625 هزار پوند قیمت دارد! البته این شو تنها درباره ابرخودروها نیست. در سوی دیگر این طیف گسترده، کلارکسون، می ‌و هموند اتومبیل‌های سه چرخ را نیز امتحان خواهند کرد.

 

 

محل اجرای تست‌ها
 

 

کلارکسون، هموند و می ‌قطعاً به پیست تمرینی تخت گاز دسترسی ندارند اما این بدان معنا نیست که آنها مجبور باشند کلیه تست‌های خود را در جاده‌ها انجام دهند. به جای آن انتظار می‌رود آنها از پیست‌های مسابقه‌ای مختلفی مانند Autodromo Internacional Algarve در پرتغال بهره بگیرند.

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

 

 

 

 

منبع: فرصت امروز

کد خبر 54623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha