موتورسیکلت‌های برقی آماده رقابت در مسابقات «موتورکراس» می‌شوند

پرشین خودرو: امروزه وسایل نقلیه‌ی برقی توجه بسیاری را به خود جلب کرده اند، در این بین سهم خودروهای برقی از بقیه بیشتر است، اما در این میان کمپانی آلتا موتورز راه متفاوتی را در پیش گرفته.

به گزارش «پرشین خودرو»، آلتا موتورز Alta Motors یک کمپانی کوچک در سیلیکون ولی است و به تولید موتورسیکلت‌های آفرود برقی می‌پردازد. این کمپانی توسط دو علاقه‌مند به موتورسیکلت، درک دورستین و جف سند تاسیس شده است، هدف آنها ساختن موتورسیکلت‌های برقی بی‌صدا و در عین حال سریع است.

 

تولید موتورسیکلت برقی این روزها چیز جدیدی نیست، آنچه که موتورسیکلت‌های آلتا را خاص کرده است توانایی آنها در مسیرهای صعب العبور و آفرود است، سوارکاران این موتورسیکلت‌ها حتی می‌توانند با موتورشان در سرعت بالا به انجام پرش نیز بپردازند و با موتورسیکلت‌های دیگر مسابقه دهند.

 

 

 

alta

 

 

 

بیشتر کمپانی‌هایی که در کار ساخت موتورسیکلت‌های الکتریکی هستند هدفشان جذب علاقه مندان به تکنولوژی و حفظ مشتریان قبلی است، اما آلتا موتورز با محصولاتش سعی در جذب علاقه مندان به موتورسیکلت‌های واقعی را دارد. برای دستیابی به این هدف آلتاموتورز یک تیم موتورسواری حرفه‌ای تشکیل داده است و با آن در مسابقات مختلف شرکت می‌کنند و با موتورسیکلت‌های بنزینی به رقابت می‌پردازند. موتورسیکلت Redshift MX که یکی از دو مدل تولیدی این شرکت است، یک مزیت بزرگ نسبت به رقبای بنزینی‌اش دارد و آن نبود جعبه‌دنده است.

 

وجود چنین مزیتی سبب شده تا حداکثر توان تولیدی پیشرانه‌ی الکتریکی در هر لحظه و بدون تاخیر در اختیار موتورسوار قرار گیرد و سوارکار نیز هیچگونه نگرانی بابت تعویض دنده‌ها در هنگام مسابقه نخواهد داشت. مزیت دیگر عدم تولید صدا در این موتورسیکلت ها است که سبب شده تا بتوان آنها را در معابر عمومی و محله‌های مسکونی نیز مورد استفاده قرار داد.

 

 

 

alta2

 

 

 

موتورسیکلت‌های برقی آلتا موتورز به هیچ وجه ارزان قیمت نیستند، مدل MX قیمتی معادل ۱۵ هزار دلار دارد و برای مدل SM نیز باید ۵۰۰ دلار بیشتر پرداخت کنید. البته هزینه‌ی نگهداری این موتورها بسیار پایین تر از رقبای بنزینی است؛ به این دلیل که بسیاری از قطعات و بخش‌هایی که نیاز به سرویس و یا تعمیرات دارند، در موتورسیکلت‌های الکتریکی اصلا وجود ندارند مانند جعبه‌دنده و اگزوز.

 

این قضیه خود به خود بخشی از قیمت بالای این موتورسیکلت‌ها را جبران می‌کند. در حال حاضر تنها رقیب آلتا موتورز کمپانی KTM است، اما کی تی ام محصولاتش را در خارج از اروپا عرضه نمی‌کند و آلتا موتورز این فرصت را دارد تا با استفاده از عدم حضور تنها رقیبش در آمریکا، بازار این کشور را به طور کامل در اختیار بگیرد.

 

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

 

 

منبع: زومیت

 

کد خبر 54647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha