کد خبر 54667
۲۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰
تهران، صاحب شهرک حمل و نقل می شود

پرشین خودرو: رئیس کانون انجمن های صنفی کارفرمایان موسسات، شرکتها و حمل ونقل داخلی کالای کشور گفت: فاز نخست شهرک حمل ونقل تهران در نیمه اول امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش «پرشین خودرو»، حسین احمدی زاده افزود: شهرک حمل ونقل تهران در زمینی به وسعت 300 هکتار در سه فاز طراحی شده است و 320 شرکت و موسسه حمل ونقل فعال در شهر تهران را در خود جای خواهد داد.

 

وی گفت: این شهرک ظرفیت پذیرش روزانه 10 هزار کامیون را خواهد داشت که در فاز نخست این شهرک 79 شرکت و در فازهای دو و سوم 230 شرکت و موسسه حمل و نقل کالا مستقر خواهد شد .

 

احمدی زاده با بیان اینکه هم اکنون 130 شرکت کار اجرایی احداث دفاتر خود در این شهرک را آغاز کرده اند گفت:میزان پیشرفت فیزیکی در فاز نخست این شهرک 70 درصد و در فاز دوم 30 درصد است و عملیات تسطیح اراضی فاز سوم این شهرک نیز به اتمام رسیده است.

 

وی افزود:هم اکنون 3 هزار خط تلفن آماده واگذاری است و امکانات آب و برق مورد نیاز نیز تامین شده است.

 

احمدی زاده خاطرنشان کرد:این شهرک نخستین شهرک حمل و نقل است که به صورت ترکیبی از الگوی سنتی و مدرن حمل و نقل ایران طراحی شده است .

 

وی افزود:ارتباط رانندگان با موسسات و شرکتهای حمل ونقل یکی از ضرورت های صنعت حمل ونقل در ایران است و از دیرباز این ارتباط سنتی وجود داشته به گونه ای که صاحبان موسسات حمل ونقل رانندگان را در کامیون های ملکی خود سهیم می کردند و این شهرک به گونه ای طراحی شده که این ارتباط را تعمیق می بخشد.

 

احمدی زاده افزود: تمامی دفاتر ایجاد شده در شهرک حمل و نقل اماکن خاصی را برای اسکان و پذیرایی از رانندگان در محل دفتر خود طراحی کرده اند ضمن اینکه احداث هتل نیز در طرح توسعه شهرک دیده شده است.

 

رئیس کانون انجمن های صنفی کارفرمایان حمل ونقل افزود:دسترسی آسان به این شهرک از طریق بزرگراه ها و کمربندی های موجود در اطراف تهران این امکان را به کامیون های ورودی به تهران از شمال ،جنوب،شرق و غرب تهران می دهد که در تمام ساعات شبانه روز بدون ورود به محدوده شهر تهران به وارد شهرک شده و به تخلیه و بارگیری کالا بپردازند.

 

احمدی زاده تاکید کرد: هم اکنون بهره برداری از فاز نخست شهرک در انتظار افتتاح پل دسترسی شهرک است که از سوی سازمان راهداری و حمل ونقل استان تهران درحال احداث است و مراحل پایانی خود را طی می کند.

 

وی رکود حاکم بر فعالیتهای اقتصادی و تسریع آن به بخش حمل و نقل را یکی از عوامل کندی تکمیل این طرح عنوان کرد و گفت : با وجوه همه مشکلات به تمامی شرکتها و موسسات حمل و نقل کالا براساس زمان مندرج دفترچه قرارداد تنظیم شده حداکثر یکسال مهلت داده شده تا نسبت به تکمیل دفاتر خود در شهرک اقدام کنند.

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 54667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha