کد خبر 54713
۲۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳
مانعی جدید بر سرراه خودروهای خودران

پرشین خودرو: مهندسان، فعالان ایمنی و حتی خودروسازان از رگولاتورهای فدرال آمریکا خواستند برای وارد کردن خودروهای خودران به جاده‌ها عجله نکنند.

به گزارش «پرشین خودرو»، افراد متعددی در صنعت خودرو در یک نشست عمومی با سازمان ملی ایمنی ترافیک آزادراه آمریکا اظهار کردند خودروهای خودران ممکن است آینده صنعت خودرو باشند اما هنوز مطابق با شرایط لازم برای رانندگی در دنیای واقعی نیستند.

به گفته یک انجمن صنعت خودرو، یک رویکرد آهسته‌تر به جای یک برنامه زمانی سریع به منظور تهیه دستورالعمل برای استفاده از خودروهای خودران ضروری به نظر می‌رسد. سازمان ملی ایمنی ترافیک آزادراه آمریکا که رگولاتور ایمنی خودروی این کشور است در ماه ژانویه اعلام کرد کار روی دستورالعمل برای استفاده از این خودروها را آغاز خواهد کرد. مقامات این سازمان در آن زمان وعده دادند این دستورالعمل تا ماه ژوییه نهایی خواهد شد.

پل اسکولیون، مدیر ایمنی در انجمن خودروسازان جهانی در این نشست اظهار کرد: اگرچه پروسه سنتی دولت برای صدور مقررات و استانداردها روال زمان بری است اما به دلایل مهمی وجود دارد. اگر دولت خارج از این پروسه کار کند می‌تواند به تغییرات فناوری واکنش سریعتری داشته باشد اما این رویکرد به بهای فدا شدن دقت خواهد بود.

طبق اعلام رگولاتور ایمنی خودروی آمریکا، صدور مقررات جدید به طور متوسط هشت سال زمان می‌برد. مقررات قابل اجرا هستند در حالیکه دستورالعمل جنبه عمومی‌تری داشته و قابل تفسیر است.

مارک رزکایند، رییس سازمان ملی ایمنی ترافیک آزادراه آمریکا با کنایه به خودروسازانی که خواستار معرفی مقررات برای خودروهای خودران هستند اظهار کرد این سازمان نمی‌تواند صبر کند زیرا در حال حاضر فناوریهای خودران در خودروها بکار گرفته شده اند. به عنوان مثال قابلیت "اتوپایلت" تسلا به خودروها امکان می‌دهد به طور اتوماتیک تغییر لاین داده و سرعتشان را مناسب با حجم ترافیک نگه دارند.

رزکایند در ادامه تاکید کرد خودروهای خودران یک فناوری متحول کننده هستند که می‌توانند جان بیش از 30 هزار نفری که سالانه در جاده‌های این کشور کشته می‌شوند را نجات دهند.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، مقامات جنرال موتورز اخیرا به یک کمیته سنا اظهار کردند که این خودروساز بواسطه شراکت با شرکت خدمات اشتراک خودروی لیفت، انتظار دارد تا چند سال آینده خودروهای خودران را بکار بگیرد. گوگل که در طراحی خودروهای خودران پیشگام است در کنگره لابی می‌کند تا به رگولاتور ایمنی قدرت جدیدی اعطا شود تا مجوز فروش چنین خودروهایی را صادر کند.

اما همان طور که بسیاری از شرکت کنندگان در این نشست اذعان کرده اند خودروهای خودران هنوز در بسیاری از موارد مشکل دارند به عنوان مثال شرایط جوی نامساعد ممکن است فعالیت حسگرهای خودرو را مختل کند یا خودروهای خودران نمی‌توانند دستورات پلیس راهنمایی را درک کنند.

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.




منبع: ایسنا

کد خبر 54713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha