سبقت فروش فورد موستانگ از آئودی TT و پورشه 911 در آلمان

پرشین خودرو: فورد موستانگ در کمال شگفتی توانسته در ماه مارس نسبت به آئودی TT و پورشه ۹۱۱ فروش بهتری را در کشور آلمان کسب کند. هم اکنون موستانگ عنوان بهترین فروش خودروی اسپورت را در آلمان یدک می‌کشد.

به گزارش «پرشین خودرو»، اینکه در هر جای دنیا رقبای سرسختی چون آئودی تی‌تی و از آن مهم‌تر، پورشه ۹۱۱ داشته باشید، بی‌شک کار شما را دشوار می‌کند. اما این دشواری زمانی بیشتر می‌شود که قصد داشته باشید در آلمان با خودروهای ساخت این کشور رقابت کنید. فورد موستانگ آمریکایی توانسته عنوان پرفروش‌ترین خودروی اسپورت آلمان در ماه مارس را به خود اختصاص دهد.

در حالی که تا کنون ۷۰۸ دستگاه آئودی تی‌تی و ۷۵۲ دستگاه پورشه ۹۱۱ (به عنوان بهترین خودروی آلمانی با عملکرد بالا) فروخته شده، فورد موفق شده ۷۸۰ دستگاه موستانگ را در سرزمین ژرمن‌ها به فروش برساند.

شاید ذهن شما درگیر این سوال شده باشد که علت این موفقیت یا جذب مشتریان چیست؟ نکته‌ی جالب اینجاست که موستانگ نسبت به رقبای خود ارزان‌تر نیست. هر دو نسخه‌ی اکوبوست و V8 موستانگ نسبت به آئودی‌ تی‌تی قیمت بالاتری دارند. قیمت پایه‌ی موستانگ مجهز به پیشرانه‌ی اکوبوست ۲.۳ لیتری از ۳۸ هزار یورو (۴۳ هزار و ۳۰۰ دلار) آغاز می‌شود در حالی که برای مدل دیفرانسیل جلوی تی‌تی باید حداقل ۳۵ هزار و ۵۹۵ یورو (۴۱ هزار دلار) بپردازید.

از طرفی کمترین قیمت موستانگ جی‌تی مجهز به پیشرانه‌ی V8 برابر ۴۳ هزار یورو (۴۹ هزار دلار) است که نسبت به آئودی تی‌تی با سییستم کواترو ۲ هزار و ۵۵۰ یورو گران‌تر است. ضمن اینکه توان ۳۱۰ و ۴۳۵ اسب بخاری موستانگ نسبت به قدرت ۲۲۰ اسب بخاری تی‌تی برتری محسوسی دارد.

البته پورشه ۹۱۱ نسبت به موستانگ قیمت بیشتری دارد. با قیمت یک پورشه کاررا می‌توانید ۲ دستگاه موستانگ جی‌تی بخرید. اما فورد توانسته به راحتی با موستانگ، فروش پورشه باکستر و کایمن (فروش ۶۴۲ دستگاه به صورت ترکیبی) را پشت سر بگذارد. ضمن اینکه باز هم باید یادآوری کنیم اسب سرکش آمریکایی‌های به مراتب قیمت پایین‌تری دارد ولی این موضوع خیلی روی برتری موستانگ موثر نبوده است.

البته فعلا این حمله‌ی اسب آمریکایی نباید آلمانی‌ها را نگران کند. همچنان از ماه ژانویه تا مارس، آئودی تی‌تی با فروش ۲۲۹۹ دستگاه در مقابل فروش ۱۸۲۳ دستگاه فورد، پرفروش‌ترین خودروی اسپورت آلمان است. پورشه نیز با فروش ۱۸۱۱ دستگاه در سال ۲۰۱۶، شانه به شانه‌ی فورد حرکت می‌کند.

ادامه موفقیت ماه مارس فورد در ادامه‌ی سال‌ ۲۰۱۶ میلادی می‌تواند برای کارشناسان جذاب باشد.

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.






منبع: مهر

کد خبر 54720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha