کد خبر 54767
۲۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
کمک اینتل به پیشرفت خودران‌ها

پرشین خودرو: شرکت تراشه‌ساز اینتل یک شرکت استارت‌آپ به نام یاگی‌تک را که در زمینه اینترنت اشیاء کار می‌کرد تصاحب کرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، اخیرا شرکت تراشه‌ساز اینتل یک شرکت استارت‌آپ به نام "یاگی‌تک" را که در زمینه اینترنت اشیاء فعالیت می‌کند تصاحب کرده است.


یاگی‌تک درسال ۲۰۰۰ در ایتالیا تاسیس شد و فعالیت در زمینه "امنیت کاربردی" بر روی نیمه‌هادی‌ها را آغاز کرد، و نکته مهم هم همینجاست که در حال حاضر هسته اصلی اینترنت اشیاء عبارتست از حصول اطمینان نسبت به امنیت دیوایس‌های مختلفی که به یکدیگر متصل می‌شوند، و در عین حال نظارت بر عملکرد صحیح آنها.

این امر به ویژه در زمینه‌هایی مانند اتومبیل‌های مستقل و متصل ضروری است، چرا که یک سیستم بهینه باید بتواند مثلا بر انتقال درست داده‌ها به منظور رانندگی صحیح نظارت داشته باشد تا در نتیجه، تمامی سیستم با عملکرد دقیق، بر فعالیت آنلاین خود ادامه دهد.


داشتن این قابلیت باعث می‌شود ابزارهای اینترنت اشیا که نیازمند برخی کنترل‌های درون شبکه هستند، بتوانند بدون نیاز به مدیریتی خاص از سوی انسان، عملکرد خود را به صورت صحیح و مستمر دنبال نمایند.


تمرکز یاگی‌تک در عرصه اینترنت اشیاء بر روی سیستم‌های پیشرفته کمک راننده‌، ماشین‌آلات، رباتیک و خودروهای مستقل برای استفاده صنعتی است و بدیهی است که پارامتر ایمنی در آن یک فاکتور حیاتی به شمار می‌رود.

به گفته کن‌کاویاسکا، معاون مدیر عامل و مدیر ارشد مهندسی پلتفرم و توسعه در بخش اینترنت اشیاء شرکت اینتل: «حالا که اینتل یاگی‌تک را که شرکتی کوچک بود تصاحب کرده، باید سعی کند آن را به شرکتی مستقل و بزرگ‌تر و با کارمندانی بیشتر تبدیل کند و توسعه کلی آن را مدنظر قرار دهد، نه‌اینکه یاگی‌تک را صرفا تبدیل به جزئی از مجموعه خودش در عرصه اینترنت اشیاء کند.»

او ادامه داد: «امروزه این صنعت از انتقال داده‌ها برای تصمیم‌گیری بهتر، به سمت انجام کارهای خودکار توسط داده‌ها و بصورت زنده حرکت می‌کند. شما می‌توانید این تکامل را در نمونه‌های اولیه خودرو هوشمند نیز ببینید که تقریبا همگی به محصولات اینتل مجهزند.»

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

 

 

 

 

منبع: ایتنا

کد خبر 54767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha