کد خبر 54779
۲۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
نسل چهارم «کیا» اسپورتیج معرفی شد

پرشین خودرو: کیا اسپورتیج، خودرویی که این روزها تب و تاب ورودش به کشور بیش از پیش شده و قبل از آن هم شاهد ورود نسل‌های 2 و 3 آن به داخل کشور بودیم، به تازگی به عنوان یکی از برترین خودروهای ایمن جهان شناخته شده و توانسته از موسسه ایمنی بزرگراه‌ها یعنی موسسه IIHS، جایزه برترین خودروهای ایمن را بدست آورد.

به گزارش «پرشین خودرو»، نتیجه واقعا شگفت آور است، چون به تازگی خواهر ناتنی کیا اسپورتیج یعنی هیوندای توسان هم توانسته جایزه برترین خودروهای ایمن را بدست آورد و این در حالی است که سال‌های گذشته خبری از این عناوین برای این دو خودروی ذکر شده نبوده است.



در مقایسه با نسل قبل و در تست تصادف از جلو، شاهد حرکت 16 اینچی حرکت پدال‌های گاز و ترمز پس از تصادف بودیم که همین مورد می‌تواند آسیبی جدی به راننده وارد کند، ولی در تست‌های نسل جدید کیا اسپورتیج این فاصله از 16 اینچ به 6 اینچ کاهش پیدا کرده است.



این قضیه برای ستون فرمان هم صدق می‌کند و در نسل قبل پس از تصادف، ستون فرمان حدود 6 سانتی متر به اطراف حرکت می‌کرد و حدود 4 اینچ هم به قفسه سینه نزدیک می‌شد، ولی حالا این فاصله به 3 اینچ کاهش پیدا کرده است.



علاوه بر این‌ها، ساختار اسپورتیج نسل چهارم به طور قابل توجهی قوی‌تر از نسل قبل خود شده، چون حالا به طور گسترده‌تر از فولاد‌های کششی فوق العاده قوی (UHTS) به منظور بهبود مفاسل استفاده کرده‌اند.



با استحکام ساختاری مرکز اسپورتیج نیز، استحکام پیچشی آن 39 درصد نسبت به قبل بهبود پیدا کرده است. از فولاد مستحکم نیز در نسل سوم اسپورتیج حدود 18 درصد استفاده شده بود، ولی حالا این میزان به 51 درصد افزایش پیدا کرده که منجر به تقویت ستون‌های A و B و C، رکاب‌های زیر درب‌ها، سازه‌های سقفی و همچنین قوس داخلی چرخ‌ها شده است.


برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.


کد خبر 54779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha