کد خبر 54787
۲۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
تولید خودرو برقی در نیروگاه هسته‌ای

پرشین خودرو: وزیر محیط زیست فرانسه اعلام کرد:‌ قدیمی‌ترین نیروگاه انرژی هسته‌ای فرانسه که تعطیلی آن برای سال 2018 برنامه‌ریزی شده بود، می‌تواند به کارخانه تولید ماشین‌های الکتریکی یا باطری تبدیل شود.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از پایگاه خبری رادیویی RFI فرانسه، سگولین رویال، وزیر محیط زیست فرانسه در مصاحبه با رسانه‌های این کشور اعلام کرد؛ پاریس و برلین در خلال گفت‌وگوهای وزیران در هفته گذشته موافقت کردند تا با همکاری‌ یکدیگر درباره‌ی آینده مجموعه فسنهایم که در مرکز مشترک دو کشور در شمال شرقی فرانسه قرارداد، تصمیم بگیرند.

وی اضافه کرد:‌ آن چه که آلمان‌ها پیشنهاد کردند این بود که همکاری‌هایی در زمینه توسعه این محوطه برای تاسیس یک کارخانه تسلا (tesla) یا یک کارخانه ساخت باطری‌های نسل سوم صورت گیرد.

تسلاموتورز که اداره آن به عهده یک سرمایه‌گذار به نام الون موسک (Elon Musk) است در ماه جاری مدل جدیدی از خودرو الکتریکی خود با هدف تولید انبوه را به بازار عرضه کرد که در یک هفته 320 هزار سفارش داشت.

سال گذشته یک کارخانه خودروسازی آمریکایی باطری خانگی را ارائه کرد که به مردم اجازه می‌دهد تا خانه‌های خود را با استفاده از ذخیره انرژی پنل‌های خورشیدی یا شبکه الکتریسته که در طول شب هزینه آن ارزان‌تر است، روشن کنند.

وزیر محیط زیست فرانسه ادامه داد: یک گروه همکاری فرانسوی – آلمانی برای بررسی این دو گزینه و نیز گزینه سوم یعنی ایجاد یک سایت راهنما برای برچیدن نیروگاه‌های هسته‌ای که برای آن بازار جهانی وجود دارد، راه‌اندازی خواهد شد.

نیروگاه انرژی هسته‌ای فسنهایم دارای دو راکتور 900 مگاواتی است و از سال 1977 مشغول کار بوده است و قدیمی‌ترین نیروگاه انرژی هسته‌ای فرانسه به شمار می‌رود. پیش‌تر فعالان محیط زیستی به دلیل عمر بالای فعالیت این نیروگاه تعطیلی دائمی آن را خواستار شده بودند.

فرانسه و آلمان شریکان نزدیکی در اتحادیه اروپا هستند اما این دو کشور مسیر کاملا متفاوتی را برای تولید انرژی پیموده‌اند. فرانسه بیش از 75 درصد از الکتریسته خود را از نیروگاه‌های هسته‌ای به دست می‌آورد و یک طرفدار پیش‌رو بین‌المللی در انرژی اتمی بوده است.

آلمان – جایی که عقیده عمومی نسبت به انرژی هسته‌ای به دنبال حادثه 1986 چرنوبیل تغییر کرد - پس از حادثه گداخت هسته‌ای فوکوشیمای ژاپن در 2011 تصمیم گرفت که انرژی هسته‌ای را کنار بگذارد.
 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 







منبع: ایسنا

کد خبر 54787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha