کد خبر 54820
۲۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
محقق شدن هدف خودروسازان در تولید؟

پرشین خودرو: وزارت صنعت، معدن و تجارت در حالی تولید یک میلیون و 350 هزار دستگاه خودرو در سال جاری را هدف‌گذاری کرده که برخی کارشناسان خواستار کاهش قیمت این محصولات شده‌اند.

به گزارش «پرشین خودرو»، وزارت صنعت، معدن و تجارت در ابتدای سال گذشته (1394) برنامه تولید خودرو در این سال را یک میلیون و 400 هزار دستگاه اعلام کرد.

با این حال تحت تاثیر وضعیت بازار و انتظارات مردم برای کاهش قیمت‌ خودروها با اجرایی شدن برجام، تقاضای بازار کمتر از هدف‌گذاری صورت گرفته از سوی وزارت صنعت برای تولید خودرو بود.

در نتیجه خودروسازان نتوانستند برنامه پیش‌بینی شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت را محقق کنند و تولید خودرو در سال 1394 حدود 400 هزار دستگاه کمتر از هدف‌گذاری صورت گرفته بود.

براساس آخرین آمارها در 11 ماهه سال گذشته مجموعا 878 هزار و 644 دستگاه خودرو در کشور تولید شد. با فرض اینکه حدود صد هزار دستگاه خودرو نیز در اسفند ماه سال گذشته تولید شده باشد، میزان تولید خودرو در دوازده ماهه سال گذشته نزدیک به یک میلیون دستگاه بوده است.

در این شرایط مشخص نیست که آیا در سال جاری برنامه پیش‌بینی شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تولید خودرو محقق خواهد شد یا نه. این ابهام در حالی است که تقاضا در بازار خودرو پایین بوده و کارشناسان و مصرف‌کنندگان در انتظار کاهش قیمت‌ این محصولات هستند.

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

 







منبع: ایسنا

کد خبر 54820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha