کد خبر 54862
۲۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹
از خودروی هیبریدی قاصدک چه خبر؟

پرشین خودرو: همزمان با برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی مهندسی مکانیک و هوافضا علاوه بر رونمایی از سه طرح ملی، خودروی هیبریدی قاصدک نصر نیز عرضه شد که به گفته محققان این طرح قرار است مذاکراتی با مرکز تحقیقات سایپا برای تولید واقعی خودروهای برقی صورت گیرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، آرش شمس طالقانی، دبیر علمی نخستین کنفرانس بین‌المللی مهندسی مکانیک و هوافضا با بیان این که در این دوره از کنفرانس حدود 500 مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شد، گفت: پس از داوری، 395 مقاله برای پذیرش در کنفرانس ثبت نام کردند که 300 مقاله برای ارائه در کنفرانس پذیرفته شد.

به گفته وی در این کنفرانس در خصوص موضوعاتی چون آیرودینامیک، پیشرانش، سیالات، جامدات، کنترل، نانو فناوری، خودرو، ساخت و تولید، مکانیک پرواز و مهندسی فضایی بحث و بررسی میشود.

شمس طالقانی، با بیان این که در پایان کنفرانس، 6 مقاله به عنوان مقالات برتر معرفی خواهند شد و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت، ادامه داد: حدود 80 مقاله از کشورهای ترکیه و روسیه به دبیرخانه کنفرانس ارسال شد که بعد از داوری، 50 مقاله پذیرفته شد و در کتابچه مقالات به چاپ رسید.

دبیر علمی این کنفرانس همچنین خاطرنشان کرد: علاوه بر آن دو محقق از کشورهای عربستان و روسیه به عنوان سخنرانان کلیدی به صورت ویدئو کنفرانس سخنرانی خواهند داشت.

وی رونمایی از سه طرح برجسته ملی «دوچرخه برقی»، «کالری متر فلر» و «تردمیل شنا» را از دیگر برنامه‌های نخستین کنفرانس مهندسی مکانیک و هوافضا ذکرکرد.

در این مراسم همچنین از دکتر عبدالله شادآرام و دکتر محمد طیبی رهنی به عنوان پیشکسوتان مهندسی مکانیک و هوافضا تجلیل شد.

علاوه بر آن خودروی هیبریدی قاصدک نصیر نیز در این کنفرانس عرضه شد.

مهندس رزاق بلوری افشار، عضو کادر آموزشی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی درگفت‌وگو با خبرنگار علمی ایسنا با اشاره به جزئیات طرح خودروی هیبریدی قاصدک نصیر گفت: این خودرو با هدف کاهش آلودگی هوا طراحی و ساخته شد و در مسابقه طراحی و ساخت خودروهای برقی دانشگاه شریف رتبه دوم را کسب کرد.

وی ظرفیت این خودرو را دو سرنشین و 60 کیلو گرم بار دانست و اظهار کرد: این خودرو دارای بدنه فلزی و طراحی منحصر به فرد است. این خودرو دارای 8 باتری با توان 100 آمپر در ساعت بوده که با هر بار شارژ شدن تا مسافت 70 کیلومتر قادر به طی کردن است.

رزاق بلوری با بیان این که این میزان مسافت به وضعیت ترافیکی جاده‌ها و شرایط رانندگی بستگی دارد، یادآور شد: دراین خودرو به علت بالا بودن هزینه‌ها از باتری‌های معمولی استفاده شد؛ ولی اگر از باتری‌های لیتیومی استفاده شود با هربار شارژ حداقل تا 200 کیلومتر مسافت را طی می‌کند.

وی زمان شارژ این باتری را پنج ساعت دانست و تصریح کرد: این خودرو دست‌ساز است که قرار است با مرکز تحقیقات سایپا مذاکره‌ای برای تولید خودروی واقعی برقی داشته باشیم.

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

 

 

منبع: ایسنا

کد خبر 54862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha