کد خبر 54969
۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
به‌روزرسانی صنعت هوایی با کمک فرانسه

پرشین خودرو: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از به روز رسانی صنعت حمل و نقل هوایی ایران با همکاری فرانسوی ها خبر داد.

به گزارش «پرشین خودرو»، علی عابدزاده در سمینار بررسی فرصتهای همکاری ایران و فرانسه در زمینه آموزش عالی و تخصصی صنعت هوانوردی اظهار کرد: صنعت هوانوردی ایران از نیروی خوب و متخصصی برخوردار است و همین امروز غربی ها تعجب میکنند که ما چگونه توانسته ایم در 30 سال اخیر با وجود تحریم ها هواپیماها را پرواز دهیم.

وی یادآور شد: به دنبال این هستیم که پس از برجام آموزش نیروهای متخصص حمل و نقل هوایی در کشور را به روز رسانی کنیم که این مهم با تعاملات قوی با کشورهای پیشرفته محقق می شود.

وی ادامه داد: حمل ونقل یک صنعت بین المللی و قوانین آن در همه کشورها یکسان است و لازم است در این زمینه با دنیا تعامل داشته باشیم. با توجه به توسعه حمل ونقل هوایی نیازمند به روز رسانی های بیشتر در بخش هوانوردی و فرودگاهی هستیم.

معان وزیر راه و شهرسازی با بیان این که فرانسوی ها امکانات خوبی در بخش آموزشی صنعت هوانوردی دارند، اظهار کرد: یکی از مسائلی که قرار شده از سوی ما و فرانسه دنبال شود موضوع آموزش نیروی انسانی است.

عابدزاده با بیان اینکه فرانسه در بخش هوانوردی از سابقه طولانی برخوردار است گفت: از این رو از متخصصان این کشور دعوت کرده ایم تا با دانشکده صنعت هوانوردی ایران همکاری کنند.

در ادامه خداکرمی معاون سازمان هواپیمایی کشوری نیز با اشاره به ساختارهای صنعت هوانوردی ایران افزود: فعالیت مراکز آموزشی در این رشد خوبی داشته به طوریکه در صددیم ظرفیت فرودگاه امام را از 6 میلیون به 30 میلیون در سال افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: برای توسعه صنعت هوانوردی ایران نیازمند همکاری با کشورهای پیشرفته هستیم تا بتوانیم سرویس های مناسبی را در این بخش ارائه دهیم.

وی گفت: برنامه ریزی برای صنعت فرودگاهی در مهرآباد، کیش، قم، مشهد و فرودگاه امام برای ما اهمیت زیادی دارد و باید زیرساخت های لازم برای توسعه این فرودگاه ها را فراهم کنیم.

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.






منبع: تسنیم

کد خبر 54969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha