اعضای شورای رقابت نامه وزیر صنعت را پاره کردند

پرشین خودرو: عضو شورای رقابت از نامه‌ ۲۹ فروردین ۹۵ وزیر صنعت به این شورا در حمایت از خودروسازان خبرداد و گفت: اعضا از توصیه‌های محمدرضا نعمت زاده ناراحت شدند و نامه را پاره کردند.

به گزارش «پرشین خودرو»، محمد علی مددی درباره جزئیات جلسه دیروز شورای رقابت گفت: محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت روز یکشنبه هفته جاری طی نامه ای، توصیه هایی را به شورای رقابت مطرح کرده، این در حالی است که اعضای شورا با توجه به شرح وظایف‌شان و اینکه شورای رقابت یک شورای فراقوه ای است، نیازی به توصیه ندارد.

عضو ناظر شورای رقابت و نماینده کمیسیون اقتصادی مجلس در شورا با اشاره به اینکه هر یک از اعضای شورا در جلسه مذکور نظرات خود را درباره اظهارات وزیر صنعت مطرح کردند، افزود: اعضای شورا نسبت به گفته ها و توصیه های نعمت زاده موضع گیری کرده و اعلام کردند که با توجه به شفافیت قانون و وظایف شورا در قانون مربوطه، وزیر صنعت نمی تواند توصیه ای داشته باشد یا اینکه اظهار نظر خود را بخواهد به جای قانون اعمال کند.

وی تاکید کرد: اگر وزیر صنعت احساس می‌کند که قوانین نیازمند اصلاح است و یا اینکه مسائل و قوانینی باید شفاف سازی شود، بهتر است که این اصلاحیه ها را به دولت ارائه دهند و در نهایت از سوی دولت به شورا به صورت مصوب ارائه شود، این در حالی است که این نظرات اگر نیاز به اجرایی شدن دارد، باید به صورت قانون تکلیف شود تا قابلیت اعمال داشته باشد.

مددی با بیان اینکه وزیر صنعت نامه حمایتی خود از خودروسازان را در تاریخ ۲۹ فروردین ماه جاری به شورای رقابت ارسال کرده است، گفت: وزیر در این نامه ضمن حمایت از خودروسازان، به اعضای شورا توصیه هایی را داشته مبنی بر اینکه خودروسازان برای بیشتر شدن تولید باید مورد حمایت قرار گیرد و هرگاه که خودروسازان مورد حمایت قرار گرفته اند، تولید آنها نیز بیشتر شده است.

این عضو ناظر شورای رقابت با ذکر این مطلب که نعمت زاده در این نامه حمایت همه جانبه از جمله قیمتی را به اعضای شورا توصیه کرده بود، تصریح کرد: اعضای شورا نسبت به این نامه واکنش نشان دادند و ناراحت شدند، زیرا یک نهاد، ارگان و یک وزیر نمی‌تواند در مقابل وظایف شورای رقابت، توصیه داشته باشد و اگر قرار است اتفاقی رخ دهد و تصمیمات جدیدی صورت گیرد، باید بر اساس بخشنامه رسمی باشد.

وی در پاسخ به درخواست خبرنگاران  مبنی بر اینکه نامه وزیر صنعت را در اختیار رسانه ها قرار دهید، خاطرنشان کرد: اعضای شورا نامه وزیر صنعت را پاره کرده و دور انداختند.

وی ادامه داد: این اولین بار نیست که وزیر صنعت از خودروسازان حمایت می کند و همیشه این کار را انجام داده است؛ در حالیکه اینگونه اقدامات دخالت در کار شورا است و باید از اظهارات غیر کارشناسی و نادرست دوری کرد.

مددی با بیان اینکه دیروز درباره قیمت‌گذاری جدید خودرو در سال ۹۵ تصمیم گیری نشد و رسیدگی به مسائل خودرو در کار نبود، گفت: قرار است که در جلسه هفته آتی شورا تصمیمات جدیدی درباره قیمت خودرو صورت گیرد.

پیش از این نیز وزیر صنعت، معدن و تجارت با رد مصوبه شورای رقابت مبنی بر انحصاری بودن بازار خودرو و ادامه قیمت‌گذاری براساس دستورالعمل این شورا، گفته بود: خودروسازان تعیین کننده قیمت خودرو خواهند بود.

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.





منبع: مهر

کد خبر 54973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرش ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    8 0
    دم شورا گرم
  • نادر ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    5 0
    بله ایشون از شورا خواسته بودن که قیمت خودرو را بالا ببرند اصلا هیچ کس به فکر مردم نیست عوامل محترم پرشین خودرو خواهش میکنم شما از بالا رفتن قیمت خودرو حمایت نکنید شاید هزاران نفر بیشتر از سایت شما بازدید میکنند حق رو به مردم بدهید دل مردم از این صنعت که این همه حمایت میشه خون هست از مردم حداقل یک نظر سنجی عادلانه در خصوص قیمت خودرو از مردم بکنید بابت پاره کردن نامه وزیر از شورا تشکر داریم
  • حمیدرضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    2 0
    اگر وزیر صنعت میفرمایند که خودرو انحصاری نیست! دولت لطف کند و تعرفه واردات خودرو را برداشته، تا بر همگان هویدا شود که آیا انحصاری است یا خیر؟! حداقل یکسال بطور آزمایشی اینکار انجام گردد.