تویوتا «پریوس» 2016 در اروپا 5 ستاره شد

پرشین خودرو: در آخرین تست‌های سازمان ایمنی اروپا ملقب به NCAP، برند پریوس 2016 از شرکت خودروسازی تویوتا موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی از این موسسه اروپایی شد.

به گزارش «پرشین خودرو»، سدان هیبریدی تویوتا که جدیدا عرضه آن در بازارهای کشور آغاز شده و قرار است جدیدترین مدل آن هم به مجموعه خودروهای عرضه شده توسط ایرتویا اضافه شود.


جدیدترین سیستم یا سیستم‌هایی که به تازگی شرکت خودروسازی تویوتا بر روی این سدان هیبریدی نصب کرده و با استفاده از آن‌ها در تست‌های سازمان ایمنی اروپا موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی شده است، دو سیستم تشخیص عابر پیاده و دیگری هم استفاده از سیستم هشدار برخورد از جلو به همراه ترمز اضطراری است که در تست‌های صورت گرفته نقش بسزایی را ایفا کرده‌اند.


تست‌های NCAP در مرحله اول با وارد کردن ضربه شروع می‌شود. در این تست‌ها اول از همه شاهد برخورد گوشه‌ای از جلو (سمت راننده) با سرعتی 64 کیلومتر بر ساعتی هستیم که در آن راننده و سرنشینان جلو و عقب کمترین ضربه را به دلیل باز شدن ایربگ‌ها در زمان مناسب متحمل شده‌اند، البته سنسورهای آدمک‌های تست ایمنی، فشاری نسبتا زیاد را بر روی قفسه سینه راننده به دلیل وارد شدن ضربه از همان ناحیه گزارش داده‌اند.


در تست تصادف مستقیم از جلو با سرعت 50 کیلومتر بر ساعت هم نتیجه‌ای مشابه بالا بدست آمده است و به غیر از فشاری نسبی بر روی قفسه سینه هر دو سرنشین جلو، ضربه سنگینی بر روی دیگر سرنشینان گزارش نشده است.

در این تست هم تمامی کیسه‌های هوا بدرستی باز شده، پیکربندی قوی شاسی مسمرثمر واقع شده و غربیلک فرمان هم به دلیل داشتن ستونی تلسکوپی، پس از برخورد جمع می‌شود تا از برخورد آن به صورت راننده جلوگیری کند.


سیستم هشدار برخورد از جلو و ترمز اضطراری آن هم تا سقف سرعت 70 کیلومتر بر ساعت به درستی عمل می‌کنند و سیستم تشخیص عابر پیاده هم در جاده‌های برون شهری با سقف سرعت 60 کیلومتر بر ساعت و درون شهری با سقف سرعت 40 کیلومتر بر ساعت عملکرد مطلوبی دارند.




 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.


 

کد خبر 55026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha