کد خبر 55070
۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۳
آخرین نتایج از شارژ بیسیم خودروهای برقی

پرشین خودرو: یکی از معضل‌های خودروهای الکتریکی حداکثر طی مسافت آن‌ها است که ارتباط تنگاتنگی با تکنولوژی باتری و شارژر دارد. شارژ سریع، شارژ بی‌سیم و شارژ خودرو هنگام حرکت از جمله راهکارهای پیشنهادی است. اخیرا نیز سیستم شارژ بی‌سیم جدیدی معرفی شده که توانایی‌های بالایی به همراه دارد.

به گزارش «پرشین خودرو»، در حال حضر شارژ خودروهای الکتریکی که در محیط خانه و عموما توسط رابط‌های مخصوص انجام می‌شود. اغلب خودروهای الکتریکی امروزی نیاز به سیم رابط فیزیکی برای پر کردن سطح شارژ باتری‌های خود دارد. با این حال در برخی مناطق می‌توانید از خدمات شارژ بدون سیم در فروشگاه‌های خدمات پس از فروش برای خودروی الکتریکی‌تان استفاده کنید ولی این ادوات تنها می‌توانند با توان ۳.۳ کیلو وات باتری خودروی شما را شارژ کنند. این میزان توان برای شارژ خودروهای الکتریکی در طول شب کافی است اما راهکار اصلی که می‌تواند این مشکل بزرگ را حل نماید، امکان شارژ خودروهای الکتریکی در معابر عمومی به شکل بی‌سیم و سریع است. خوشبختانه نتایج تحقیقات اخیر در همین راستا نیز نشان از ارایه‌ی این دسته از راهکار‌ها در آینده‌ی نزدیک دارد.

 

 

شارژ وایرلس

 

 

اخیرا سیستم شارژ بی‌سیم جدید معرفی شده که دارای حداکثر توان ۲۰  کیلووات و بازده ۹۰ درصدی است، که محققان آزمایشگاه ملی Oak Ridge به تکنولوژی آن دست یافته‌اند. هر چند این شارژر ۲۰ برابر نسبت به شارژر پر سرعت DC کندتر است، اما توان ۲۰ کیلووات تقریباً ۳ برابر سریع‌تر از توان شارژرهای سطح دو ۷ کیلوواتی کنونی است. این شارژرها به قدری سریع هستند که از زمان ۳۰ دقیقه‌ای صرف مراجعه به یک فروشگاه می‌توانید نهایت استفاده را بکنید و خودرویتان را شارژ کنید. بنا به مشخصات فیزیکی و عملکردی خودروی شما، قابلیت طی مسافت تقریبی ۴۸ کیلومتری در مدت زمان فرآیند خرید از فروشگاه نصیب شما شده است. بنابراین نگرانی از بابت برد خودروی الکتریکی، حداقل در محدوده شهری، از بین خواهد رفت. البته محققان روی قابلیت شارژ در حال حرکت خودرو نیز تحقیقات گسترده‌ای انجام داده‌اند و به نتایج نسبتاً قابل قبولی دست یافته‌اند. این تکنولوژی را می‌توان قدم بعدی تکنولوژی شارژ بی‌سیم خودرو عنوان کرد.

 

 

شارژ وایرلس

 

 

شارژ وایرلس

 

 

این تحقیقات با مشارکت آزمایشگاه ملی Oak Ridge و شرکت‌های تویوتا، سیسکو سیستمز (Cisco Systems)، اواترن (Evatran) و دانشگاه کلمسون (Clemson University) انجام شده است. البته این آزمایشگاه معتبر در حال حاضر مشغول توسعه‌ی شارژر‌های ۵۰ کیلوواتی نیز است، بنابراین زمان زیادی طول نخواهد کشید که توان شارژ ۲۰ کیلوواتی به فراموشی سپرده خواهد شد.

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

 

 

 

 

منبع: زومیت

 

کد خبر 55070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha